Gå til innhold

Slutten i MGS2...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

En kamerat og jeg snakket om slutten i MGS2, og om hvor bra den egentlig var. Synes slutten på MGS2 er den beste av de spillene jeg har spilt. Forstod ganske lite av hva som skjedde. :lol: Syntes jeg hørte noe snakk om at hele spillet hadde vært en simulasjon osv osv. Er det noen som på en enkel og grei måte kan fortelle hva som skjedde? De jeg har spurt ble ganske forvirret i slutten de også...

 

Johan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
zeOx["]må si meg enig i at det er en av de beste endingene noen sinne.

begynte å lure litt når det stod "Fission Mailed" og lignende, men det gikk opp for meg etterhvert.

 

Ja, de der var virkelig artige. Ble litt redd inntil jeg fikk med meg hva som stod skrevet.

 

Og om slutten: Nei, jeg skjønte ikke så mye om den selv, selv om det med at dama og den duden (må se å få runna det en gang til) var en datamskin (AI), var helt genialt. Men Raiden hadde jo møtt dama i virkeligheten før oppdraget, eller trodde han bare det var virkelighet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det hele var en simulasjon av Shadow Moses, ikke et treningsoppdrag. Colonel var en A.I, ja, men det var ikke Rose. Hun jobbet for The Patriots, men ble forelsket i Raiden likevel.

 

Grunnen til at Colonel begynte å tulle så mye på slutten var fordi at E.E satt i viruset, noe som gjorde at den fikk et virus, og funket ikke helt slik som den skulle!

 

Hvis det var noe annet du lurte på er det bare å spørre! :)

Lenke til kommentar

Det er mulig å spille igjennom 1'rn på ps2, men, MGS: Specia Missions funket ikke hos meg. Andre som har hatt samme problemet? Så irritert for at jeg solgte mi ps1.

 

Caitlin: Foreslår at du spiller deg gjennom 1'rn også ja, selv om det ikke er direkte nødvendig for å forstå 2rn. 1rn er da også et sinnsykt bra spill, selv om jeg selv holder litt med 2rn som et bedre et :> MGS er jo av mange kåret til det beste spillet noensinne på ps one, så.. :)

Lenke til kommentar

Kan være greit å ha spilt MGS1 for historiens del, men tror ikke det hjelper så mye for slutten sin del. Det er mange likhetstrekk med MGS1 og MGS2 sin historie, noe som blir forklart med at MGS2 er simulert av hendelsene fra MGS1.

 

Og ja, du kan spille MGS1 på din PS2, hvis du finner det da.

Lenke til kommentar
Kan være greit å ha spilt MGS1 for historiens del, men tror ikke det hjelper så mye for slutten sin del. Det er mange likhetstrekk med MGS1 og MGS2 sin historie, noe som blir forklart med at MGS2 er simulert av hendelsene fra MGS1.

 

Og ja, du kan spille MGS1 på din PS2, hvis du finner det da.

 

Amen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...