Solidsturla Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Hei, Jeg har tenkt til å rolle en tank i AoC. Det jeg lurer på er; jeg har mest lyst på DT pga at den er litt anderledes, men hvis guardian er den eneste gode tanken så blir jeg vel nødt til rolle den. Noen som kan si noe mer om hvordan de er til å tanke i dungeons, og hvor mye bedre evt guardian er? Lurer også litt på om noen kan si om det finnes noen treath meter eller noe annet som gjør at man kan ha orden på det.
DNA Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Tror nok begge er ganske bra, men tror Guardian funker bedre som en main tank.
Christeven Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 DT er best som aoe tank, han kan tanke flere adds/mobs på en gang. Guardian har mer armor og hp, han er bedre egnet til maintank mot bosser og egnkeltmobs. Så DT kan være maintank, men guardian blir som regel foretrukket som main tank.
Bjonski Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Jeg roller DT som off-tank i min guild, men regner med å være tank i instances opp til lvl 80.
tflovik Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Mener å ha lest en plass at alle soldier klassene kan fungere som tank i en vanlig instance. Selfølgelig så vil det jo være viktig å plassere talent poengene rett hvis man skal være en god tank. Og som sagt tidligere så vil jo Guardian være den beste tanken. Trekker man paralellen mot wow så kan jo både Druid og Paladin tanke alle 5 manns instancene og mange av raidbossene. Mens det bare er noen få bosser der det må være en Warrior tank. Kan jo hende det blir slik i AoC også at man kun er nødt til å ha guardian på noen få Raid bosser men at de to andre tank klassene kan klare det meste uten disse. Uten at jeg vet for mye om dette så tror jeg at man kan sammenligne DT med en Paladin da Paladin er en veldig bra AOE tank. Den store forskjellen er vel at soldier klassene i AoC skal kunne gjøre bedre dps enn Tank klassene i WoW(foruten Druid). Det vil si at det kan gå fint å ta med flere soldier klasser i en instance, en tanker og de andre gjør dps. Men hvis spillet blir veldig avhengig av dps klasser som kan gjøre cc så vil vel de fleste instancer kun inneholde en Soldier som tank og kanskje en til som dps.
Bojangle Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Når det gjelder instances har jeg full tro på at alle 3 skal kunne greie seg fint! Jeg som (planlagt) Guardian f.eks kan equippe en Polearm og med en gang få litt mer AoE agro på meg. I tillegg for å erstatte tapet av skjoldet vil jeg til gjengjeld få mer evasion osv.. Tror derfor at alle 3 klarer seg utmerket frem til End Game. På level 80 derimot tror jeg en MT Guardian ville vært å foretrekke, og da Conquerors og DTs som OTs med buffene og debuffene de har Edit: Men klart alt dette er ren spekulasjon, spillet får vi jo ikke spilt før 17. så vi får se da Endret 13. mai 2008 av Bojangle
dymoletratag Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 For de av oss som spiller/har spilt WoW: Guardian: Prot warrior DT: Prot pally Conq: Bear tank
DNA Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 HAHAHAHAA, conquerer samme som en bear tank og DT det samme som en prot pally? Kan være enig i at Guardian kan minne om prot warrior, men conqueror er langt ifra noen bear tank og DT er ikke i nærheten av å være en prot paladin.
Christeven Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 (endret) hm.. fra en AoC DEV : Evan: The Dark Templar is a little more “Paladin-ish” – if you’re comparing to WoW – in that he’s by far the best at holding aggro on multiple mobs. He has the most tools for doing that. He has the reactive unholy damage. He has the AoE stuff. Snares, roots, etc. So, he’s by far the best at AoEing. fra Tanking in AoC: http://www.tentonhammer.com/node/21145 Endret 13. mai 2008 av Christeven
Bojangle Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Paladin-ish i forhold til AoE tanking vel og merke. Store forskjeller på de ellers
dymoletratag Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Altså, jeg skrev ikke "=" mellom klassene. Bare tok den sånn circa, slik som jeg ser på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå