TKR Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Jeg har forsøkt å avgrense en mappe ved hjelp av .htaccess, men får konsekvent server error (internal error or misconfiguration) etter innloggingsrutinen. Jeg har forsøkt å gjøre hele autorisasjonsystemet som enkelt som mulig - se nederst, men feilmeldingene er like standhaftige. Jeg benytter dcvhost som min webtjener, og lurer på om det er noe hokuspokus jeg må gjøre på server-siden for å få dette til å virke?... Noen tips? .htaccess-filen: AuthType Basic AuthName "Administrators Only" AuthUserFile /.htpasswd Require valid-user .htpasswd-filen ligger også i samme mappe, med definert bruker.
steingrim Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Jeg antar du har satt opp Apache hos Dcvhost.no? Har du tilgang til error.log? Hva står i så fall i den?
TKR Skrevet 12. mai 2008 Forfatter Skrevet 12. mai 2008 [Mon May 12 23:23:39 2008] [error] [client 89.174.214.254] (2)No such file or directory: Could not open password file: /.htpasswd Vel, jeg har jo ikke satt opp apache, det er allerede satt opp fra webtjeneren sin side. Finner ingen konfigurasjonsmuligheter for selve apache-modulen, men for det aller meste annet...
steingrim Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Prøv å fjerne / foran .htpasswd, eventuelt skriv full lokal path til .htpasswd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå