Gå til innhold

Hjelp! tom for dataspill! :S


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg er en hardcore rollespill entusiast som lever og dyrker gode dype historier.

Har alltid likt rollespill og tanken på å selv være der gir meg gåsehud. Er ikke stor fan av Fps selvom bioshock er sinnsykt bra. (sjeldent bra?)

 

Jeg spiller oblivion gothic, fikk aldri prøvd morrovind og vil ikke ødlegge tankene jeg har om det ved å se på det nå. Er ikke kritisk til grafikk men det er grenser.

Det er jeg på leting etter er et spill man kan sette seg inn i å aldri komme ut igjen. At man sitter i timer å koser seg og føler at man virkelig er personen man styrer. Liker best middelalderspill så det er nevnt. Assassins creed er et temmelig bra spill selvom jeg selv ikke finner den beste siden ved rollespill der. Det å skaffe nytt gear og våpen er det kuleste som finnes. Jeg så på Two Worlds (rundet det faktisk, men tok så kort tid:P) Det var bare drit. Jeg trenger et spill som dere selv har prøvd som er sikkelig bra. Har blitt sikkelig bortskjemt nå og spillene jeg spiller skal ha en hvis standar.

 

Viktigste mener jeg er: Gameplay og story > grafikk.

Si hva dere vil men grafikken er ikke viktig hvis spillet er gjennomført. Det er likevel en fon pluss side ved det hele da.

 

Hjelp jeg trenger nytt dataspill og hvis noen orket å lese det over og kanskje har et forslag på noe jeg kan like så kom med det! Alltid hyggelig å dele spill glede.

 

PS: har spilt en god del rollespill så kgodt mulig jeg har spilt mange av de som nevnes men kjør på uansett. Kan for all del spille annet enn rpg så har du noen gode erfaringer med bilspill eller fps så kom med det.

 

 

Edit: Ville vært spennende med noen spill som ikke er så kjent. Alle vet jo om spill som bioshock og witcher. Moro med litt ukjente spill som likevel kan sparke fra seg. Som avencast: rise of a mage. Elsker det spillet!

Endret av Bendit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret på spørsmålet ditt virker nesten for lett til å være sant... Du har nettopp beskrevet i detalj AoC. Så om du klarer å vente til 23. mai, så har du ordnet deg fint vet du =)Personlig har jeg aldri gledet meg mer til noe annet spill! Om du har vært i et kloster, og derfor ikke vet alt om dette spillet allerede, sjekk det ut HER :p

Lenke til kommentar

Siden du er kresen og liker Gothic, saa maa "The Witcher" vaere midt i blinken. Et sjeldent godt rollespill. Det beste med spillet maa vaere valgene du tar i loepet av spillet. Det finnes knapt et valg som er enten er "god" eller "ond", det meste er graasoner. Dessuten er kampsystemet morsomt, og ikke en "click-fest".

 

Edit:

Grafikken er toppers.

Endret av Patton
Lenke til kommentar

Er få rollespill ute for tida, The Witcher er vell det nyeste, og skal visstnok være et ganske greit spill det og. Det er ihvertfall hvis du kun skal ha singleplayer spill, hvis ikke bør du ta en titt på Age Of Conan. Aldri vært noen stor fan av MMORPG spill, men det spillet er et unntak.

 

EDIT: ahh, så spillene ble nevnt før meg :p

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hva mener du med at Morrowind ikke har god nok grafikk? Hvis du liker det første Gothic så burde ikke grafikken være noe problem, siden Morrowind har litt bedre grafikk enn Gothic. Finnes også mange mods der ute som forbedrer grafikken en del.

 

Uansett, Witcher burde passe for deg ja, passe fin grafikk, god story og middelalder setting. Er selv ikke så oppdatert på spillfronten for tiden pga av at mye som gis ut i dag ikke interesserer meg. Spill du absolutt burde prøve hvis du liker historie og RPG er Bioware spill, for eksempel Knights of the Old Republic er et fantastisk spill. Neverwinter Nights 2 er veldig bra, har ikke prøvd enda, men expansion spillet som ble gitt ut for en stund siden skal vist være bra. Prøv også Baldur’s Gate og Icewind Dale seriene.

Lenke til kommentar
Svaret på spørsmålet ditt virker nesten for lett til å være sant... Du har nettopp beskrevet i detalj AoC. Så om du klarer å vente til 23. mai, så har du ordnet deg fint vet du =)Personlig har jeg aldri gledet meg mer til noe annet spill! Om du har vært i et kloster, og derfor ikke vet alt om dette spillet allerede, sjekk det ut HER :p

 

age of conan var på handlelisten sommer 2005... etter jeg leste om det for første gang.

har alt lastet ned prelaunch :D mammoth :D

 

men ønsker meg et som ikke er mmo som jeg kan chille med, jeg blir så påvirket av alle abdre rundt meg som levler fort xD

 

 

Hva mener du med at Morrowind ikke har god nok grafikk? Hvis du liker det første Gothic så burde ikke grafikken være noe problem, siden Morrowind har litt bedre grafikk enn Gothic. Finnes også mange mods der ute som forbedrer grafikken en del.

 

Uansett, Witcher burde passe for deg ja, passe fin grafikk, god story og middelalder setting. Er selv ikke så oppdatert på spillfronten for tiden pga av at mye som gis ut i dag ikke interesserer meg. Spill du absolutt burde prøve hvis du liker historie og RPG er Bioware spill, for eksempel Knights of the Old Republic er et fantastisk spill. Neverwinter Nights 2 er veldig bra, har ikke prøvd enda, men expansion spillet som ble gitt ut for en stund siden skal vist være bra. Prøv også Baldur’s Gate og Icewind Dale seriene.

 

var ikke slik jeg mente det.

 

Jeg spiller ikke gothic 1 lengre siden jeg vil beholde minnene om den flotte naturen, har dårlig erfaring med å spille gamle slagere som ikke presterer i forhold til dagens spill. Jeg vil ikke at det skal skje med morrowin og vil heller la det være et spill jeg kan drømme om om natta :D

 

 

Rundet witcher første uka. var bra men masse feil. Funka ikke for uten å patche.

Endret av Bendit
Lenke til kommentar

Om du ikke liker at alle rundt deg i en MMORPG levler fort kan du jo prøve en RP server. Selv spiller jeg LotRO mye, men det er bare et personlig valg. AoC kan nok bli bra, men jeg er skeptisk siden de har utsatt det så mange ganger og de som har spilt betaene sjelden roser det opp i skyene. ;)

 

Ellers har du jo Neverwinter Nights-serien. Jeg foretrekker det første, men begge to er veldig bra. :)

Lenke til kommentar
Om du ikke liker at alle rundt deg i en MMORPG levler fort kan du jo prøve en RP server. Selv spiller jeg LotRO mye, men det er bare et personlig valg. AoC kan nok bli bra, men jeg er skeptisk siden de har utsatt det så mange ganger og de som har spilt betaene sjelden roser det opp i skyene. ;)

 

hvilken server spiller du på lotro? selv spiller jeg snowbourne. har lvl 50burg og lvl 50 ranger. Spiller ikke nå lengre da.

 

Hadde også en pvp weekend på age of conan, og for å si det mild. De som ikke roser spillet opp i skyene holder det inni seg, for det var et seriøst underholdene spill!

Lenke til kommentar

Neverwinter Nights 1 & 2 og Knights of the old republic er veldig bra. Baldurs Gate 1&2 er ett av de beste rollespillene noensinne! Om du ikke har spillt det så er det et must.

S.T.A.L.K.E.r og spesielt deus ex er veldig bra, men de er fps med rollespill elementer.

Mass Effect kommer snart til pc. Har hørt at den er bra, men har ikke spillt den selv.

Endret av Tribulation
Lenke til kommentar
Neverwinter Nights 1 & 2 og Knights of the old republic er veldig bra. Baldurs Gate 1&2 er ett av de beste rollespillene noensinne! Om du ikke har spillt det så er det et must.

S.T.A.L.K.E.r og spesielt deus ex er veldig bra, men de er fps med rollespill elementer.

Mass Effect kommer snart til pc. Har hørt at den er bra, men har ikke spillt den selv.

 

spilte stalker en god stund men runda det alrdi. folk tålte for mye for meg :p skyte de med hagle i hodet 7-8 ganger men de tar lite skade likevel:P

 

Baldurs Gate har jeg ikke engang hørt om? er det kjente greier? rart isåfall

Lenke til kommentar

LotRO har bare en engelsk RP server. (om de ikke har endret siden sist, men jeg logger rett inn og har ikke sjekket på månedsvis).

 

Baldur's Gate er helt klart et av de beste rollespillene gjennom historien, men det begynner dessverre å dra på årene. Dessuten har vi jo Planescape: Torment, men også det begynner å vise alderen. Heldigvis finnes den en mod som lar deg spille Baldur's Gate 1 med motoren til Baldur's Gate 2, så det hjelper jo litt. Ikke at grafikk er viktig i slike spill, selvsagt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...