Gå til innhold

Skal ha meg ny telefon. N82 N95? K850i?


Anbefalte innlegg

Da var det på tide å oppgradere fra nåværende Nokia 6280 til en av de nyere godsakene på markedet. Kriteriene er egentlig en mobil med godt kamera, gode mediamuligheter, gode muligheter til å sitte og "dille" på den(ble litt skuffet over s40 der) samt at den selvsagt skal se rimelig bra ut, og ikke koste skjorta(er jo relativt, men over 4000 i dette tilfellet). Foreløpig holder jeg en knapp på N82, men har en del spørsmål, so here goes:

 

1) Såvidt jeg har fått med meg, releases N96 i August. Den blir nok litt i overkant rent prismessig for min del, men det jeg lurer på er om de øvrige modellene av samme kaliber(N82, N95 osv.) til Nokia kommer til å falle betraktelig i pris når denne releases. Har råd til å vente over sommeren hvis det f.eks. blir mulig å plukke opp N82 til 2500 eller N95 8GB til 3500.

 

2) Som nevnt så heller jeg ganske mye mot N82, men vurderer også N95, og har K850i som outsider. Er det noen grunn til å velge N95 foran N82? Ser på prisguiden at DEAL selger den til 2890, som gjør at den ligger ca. 500 under N82 i pris. Har ikke noe imot å betale 500 ekstra for N82, men hvis N95 er bedre, ser jeg ikke noen grunn til å gjøre det.

 

3) Hadde vært kjekt om noen kunne sagt noe kort om hvorfor man evt. bør velge K850i foran de to andre nevnte. Ser veldig god ut rent knappemessig, designet er klassisk uten å utmerke seg, men samtidig ser den litt kjedeligere ut. Fint hvis noen har noen erfaringer å dele, evt. om den har noen tekniske fordeler.

 

Takker for alle svar :)

-Adrian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, ja. Altså:

Jeg har en N95 8GB og skal du ha N95, kan du like godt ta 8 gig-versjonen.

Den er absoutt det beste valget, og den er mye penere enn den ordinære N95.

På N95 har du større skjerm enn det du har på N82, noe som gir bedre muligheter

for avspilling av film, visning av bilder - osv!

Jeg tror jeg ville valgt N95 8GB om jeg hadde stått i samme posisjon som deg.

Just saying - du kommer til å bli storfornøyd.

Lenke til kommentar

Problemet er, som sagt, at jeg synes prislappen blir litt for drøy. Jeg har råd til det, men det blir litt i overkant av hva jeg er villig til å gi for en telefon. Hele spørsmålet mitt blir på en måte også hvilken telefon som gir mest for pengene. Kan ta en liten prisoppsummering(basert på prisguiden):

 

Nokia N95 8gb: ca. 4800,-

Nokia N82: ca. 3500,-

SE 850i: ca. 3000,-

Nokia N95: ca. 2900,-

Lenke til kommentar

Jeg ville i utgangspunktet valgt Nokia N82. Den er tilsvarende eller bedre enn både Nokia N95 og K850i utenom batteri tid. Der er K850i best.

 

Men skal du kunne "dille" litt med telefonen er det ikke mye poeng i å velge K850i(det er den jeg har i dag). Kjedelig telefon. Godt kamera og grei musikk spiller, ellers er den kjedelig.

 

Jeg stemmer for Nokia N82!

Lenke til kommentar
Problemet er, som sagt, at jeg synes prislappen blir litt for drøy. Jeg har råd til det, men det blir litt i overkant av hva jeg er villig til å gi for en telefon. Hele spørsmålet mitt blir på en måte også hvilken telefon som gir mest for pengene. Kan ta en liten prisoppsummering(basert på prisguiden):

 

Nokia N95 8gb: ca. 4800,-

Nokia N82: ca. 3500,-

SE 850i: ca. 3000,-

Nokia N95: ca. 2900,-

 

Hvis du kjøper N95 8gb får du mye mer enn bare en telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...