Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Foreldelse/ Økonomisk vinning? Haster


myers

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobbet som selvstendig næringsdrivende tidlig på 80 tallet. I 1985 hadde jeg vistnok utestående mva på 9000,- som jeg aldri har mottatt noe skriftlig/muntlig beskjed om. Så sent som i desember 2006 mottok jeg krav på 43000,- pga dette.

Har kontaktet namsmann O.L hvor jeg da får beskjed om at det også var sendt ut ett krav i 1996, altså 11 år etter, men de hadde da ingen adresse på meg, så det er ingen som har mottatt dette brevet. Har alltid stått registrert i folkeregisteret med riktig adresse, så synes også dette er rart. Nå har de fått det for seg å ta Bilen min i steden som har en salgsverdi på ca 170 000,-

De jeg har kontaktet mener dette er en sak for pressen og dette er helt urimelig og ulovlig.

Håper det er noen som har noen gode råd og ideer. Haster veldig da bilen antagelig går på auksjon for 43000,- +

Vist jeg ikke betaler de 43000,- snarest.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i kontakt med advokat i dag. Som også mener dette er hårreisende, så håper jeg får bilen min igjen:). Og like hel:-o...

Er automat, og de har tauet den begge veier da den stod i park, så litt bekymret for girkasse også...

Lenke til kommentar

Har sendt saken min til budstikka og vg, men ikke mottatt noe svar eller blitt kontaktet enda, så må kanskje ringe de, men skal nok få det fram på ett eller annet vis:). Det merkeligste er at jeg ikke har hørt noen ting før nevnte bil ble lagt ut for salg på finn.no. 4 dager senere kom kravet og at det var tatt pant i bilen, og som vedlegg til brevet var det en utskrift av annonsen min fra finn. Lurer på om ikke namsmannen hadde lyst på ny billig bil jeg;)....?

Lenke til kommentar

Har hatt mange biler før denne, og alle ink denne har alltid stått oppført i selvangivelsen, så det kan de jo finne ut av om ønskelig. Virker absurd hele saken for meg, men får se hva som skjer. Ellers får jeg vel bare betale inntilvidere, så ikke de selger den.

Lenke til kommentar

Har, om det ikke er noken løgn, fått stoppet salget intil videre. Saksbehsndleren som har skrevet under på kravet, kjenner nå ikke til saken att all, og ikke sikker på hva han har undertegnet da advokaten min tok kontekt med han.

Jeg snakket med samme mann for ca 2mnd siden, da synes også han det var noe snodig etter så lang tid, og skulle setteen mann på saken. møtte opp på kontoret dagen etter de hentet bilen og snakket også da med samme mann, som da påsto han hadde ment han skulle sette en mann på saken for å hente bilen, så om det er plass til noe mere papirmølle på denne mannens kontor er heller tvilsomt, men man vet jo aldri hva de får til, så venter med noen form for betaling:)

Endret av myers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...