Gå til innhold

Kategorien "Felleskjøp" er opprettet


Anbefalte innlegg

Etter ønske fra brukerne er nå kategorien Felleskjøp opprettet. Denne kategorien er til for at brukere kan slå seg sammen om produkter for å oppnå billigere pris ved å få kvantumsrabatter. Vi gjør obs på at dette ikke er i regi av nettverket og at man er personlig ansvarlig for kjøpet. Vær derfor ekstra forsiktig for å unngå svindel.

Hvor mye skal kommersielle aktører være involvert?

Det er reist seg en problemstilling rundt hvor mye involvert kommersielle aktører kan bli. Foreløpig har vi lagt oss på en linje hvor de kan komme med tilbud i tråder hvor flere har meldt seg på, samt at de kan komme med forespørsler angående hva man ønsker å få kjøpt via felleskjøp i egen tråd. Men utenom det er det altså kun å svare i tråder opprettet av brukere. Dette kan være med å øke sikkerheten og unngå svindel som fort oppstår om en privatperson fungerer som mellomledd. Virksomheter kan ikke opprette tråder om enkeltprodukter eller bedrive kjøp og salg utover dette (eller annen form for informasjon som kan regnes som reklame). Kommersielle aktører må ta kontakt med forumstyret først på [email protected].

 

Men det som er viktigst her er hva brukerne våre ønsker. Hvor frie skal tøylene være for en kommersiell aktør? Gi gjerne din tilbakemelding på akkurat dette i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=951580

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tanken er jo god, men uansett om folk kjenner hverandre her på forumet så er det nok mange som lar seg friste når det kommer til penger.

Dette stemmer egentlig ikke. Det har blitt gjort flere kjøp i regi av en forumbruker. Dessuten har man Secret Santa, som sier veldig mye om hvor mye man kan stole på hverandre (og at det er folk man ikke kan stole på).

 

Feiltolket kanskje innlegget jeg siterte.

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Dette stemmer egentlig ikke. Det har blitt gjort flere kjøp i regi av en forumbruker. Dessuten har man Secret Santa, som sier veldig mye om hvor mye man kan stole på hverandre (og at det er folk man ikke kan stole på).

 

Feiltolket kanskje innlegget jeg siterte.

 

Jeg mener bare at 100% anonyme forumbrukere som ser ut som de er til å stole på (eller har vært til å stole på før) forandrer seg litt når det blir snakk om mye penger. Jeg sier ikke at dette vil skje i de fleste tilfeller, men tror at det vil forekomme.

Endret av Leeroymonster
Lenke til kommentar

Kjempetiltak!

 

Og hvorfor ta alle sorgene på forskudd? De oppfordrer jo til forsiktighet og man skal selvfølgelig ta de samme forholdsregler i denne sammenheng som alle andre transasksjoner over internett.

 

Det var en stygg sak på AV-forum for en tid tilbake hvor de gikk sammen i et Powerbuy for å kjøpe TV hvor de ble lurt av en utro tjener i firmaet de bestilte TV'ene fra. I ettertid kan det sies at selve kjøpet ble gjennomført klønete fra AV-forum sin side, men jeg ser ikke noe problemer med å gjennomføre en slik ordning her på hardware heller! Bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...