Gå til innhold

Brenne FLAC til CD, best mulig kvalitet. [LØST]


Anbefalte innlegg

Halla

 

Hvordan kan jeg brenne FLAC filer til CD, med best mulig kvalitet? Har rippet alle CD'ene til PC-en i FLAC og har nå greid å miste en CD, så jeg skulle gjerne hatt den på CD igjen :new_woot: Men hva er best? Har hørt at man må konvertere til WMA for å få det til å spille i CD-spilleren, men blir det ikke dårlig kvalitet av det? Hvilke programmer burde jeg bruke? Hjelp...

Endret av harald g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker programmet Burn4free, fungerer utmerket.

 

Gjør den CD-en spillbar i CD-spilleren uten å bruke konverteringsprogram først? Finnes det andre gratis programmer? Ser programmet innstallerer litt av hvert annet også...

 

Er spillbar i cdspiller ja og du trenger ikke installere toolbar ol.

Lenke til kommentar

Å transenkode til et annet format skal ikke være nødvendig. I verste fall transenkoder man til et lossy format, og da er hele poenget med å bruke FLAC borte. :)

En alternativ måte å brenne FLAC, for de som måtte lure, er å pakke ut FLAC-filene til WAV-filer, for så å brenne disse. Litt tungtvindt, men fungerer i nød uten å måtte transenkode og potensielt forringe lydkvaliteten.

 

Men de fleste store brenneprogram har plugins o.l. for FLAC slik at man kan brenne direkte.

 

PS. Flyttet tråden til riktig kategori.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...