Gå til innhold

Tjene Penger på Sim City 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En ting er at det er ikke så nødvendig med politi,brannstasjon, sjukehus og skoler før du har fått en 5-4000 innbyggere.  

 

En annen ting du tjener penger på er butikker og fabrikker.

 

Men jeg er enig, det er veldig vanskelig å gå i overskudd!

 

Mvh

 

Og det fra en som bruker koder??

-vet det er off-topic, men bare måtte..

 

Tror SargentFire kunne hjelpe deg..

Lenke til kommentar

Cheat er det eneste måten..? nei da spiller jeg heller no annet !!!

men jeg prøver og prøver men jeg får alldri budsjettet i overskudd det er umulig!!!! hvis du setter skattene får høyt kommer det jo ingen til deg !!! hvordan industri er det dere bygger??? og hvordan butikker?

Lenke til kommentar

Expand som faen!

Kan dere ikke oppskriften fra SC2000?

Pause spillet og lag veier fra den ene siden til den andre med fem ruter mellom, slik at du får ca 50-70 laaaaange veier fra side til side.

Så bygger du zones for alle pengene.

Sett skatt ned på 6.

Sett på gambling.

Cheetah! Skoler er for pyser!

Ikke ta lån!

Lenke til kommentar

Tviler på at det der går så veldig bra men.... sliter skikkelig når jweg har skattene på 10++..... uansett hvis jeg har dem lavere før jeg inne 60kr i måneden og sånn mens utgifter ligger på 2000.... høyeste inntekt jeg har kommet opp i er 300kr i måneden men da lå utgiftene på 3000...

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig hvis du tar det litt piano. Minst mulig med veier (vedlikehold koster), ikke vann, ikke skole/brann/sykehus/politi. Begynn med noen få ruter av hvert slag. Sørg for _alltid_ å ha større inntekt enn utgift. Aldri "invester" i ting du tror lønner seg på lang sikt. Det kan være lurt å begynne på to soner ved siden av hverandre, så kan du lage en slum-by med masse kullkraft og søppel, så kan "slum-byen" tjene penger på å eksportere til den "rike" byen, den "rike" byen slipper utgifter og forurensning kraftverk og søppelfyllinger koster. Ikke prioriter søppel før du har god råd da..

 

Edit: Og en ting til: Ikke sett opp skattene i det heletatt!

Lenke til kommentar
Tviler på at det der går så veldig bra men.... sliter skikkelig når jweg har skattene på 10++..... uansett hvis jeg har dem lavere før jeg inne 60kr i måneden og sånn mens utgifter ligger på 2000.... høyeste inntekt jeg har kommet opp i er 300kr i måneden men da lå utgiftene på 3000...

 

Ikke bruk koder! Det finnes mange fine guider ute på nettet, og har lagt ved link til en av dem nedenfor. Jeg tror allikevel du skal klare deg med mine råd:

[*]Du kan faktisk gå i overskudd med brannstasjon, grunnskole, vann og strøm helt fra begynnelsen av, men det krever mye tenking og planlegging. Overskuddet vil også da bli så lite at det knapt merkes.

[*]Hvis du skal gjøre det enkelt kan du hoppe over brannstasjon, vann, sykehus og politi i begynnelsen, men grunnskole er alltid smart (heller ikke nødvendig, men).

[*]Velg riktig kraftverk! Kraftverk varierer veldig i pris etter hvor mye strøm de produserer, så velg helst det som produserer mest strøm i forhold til pris. Det er akkurat dette kraftverket som forrurenser mest; plasser derfor kraftverket lengst mulig unna husstandene, men heller nærmere industrien.

[*]Form byen smart (planlegg mye). Husstander passer nært butikker, og langt ifra industri og kraftverk. Men ikke plasser det for langt vekke fra industrien heller, for det er tross alt folk som jobber der.

[*]Gi aldri en funksjon/en industri/en tjeneste/et organ for mye penger. Vær svær varsom når det gjelder dette. Dette er ekstremt viktig.

[*]Begynn med en liten by i begynnelsen, og utvid sakte men sikkert. Tenk deg alltid nøye om før du bygger.

[*]Sett deg inn i simmenes hverdag, og gi dem det du ville hatt etterhvert. Husk at simmene krever veldig lite i begynnelsen, de kan faktisk klare seg uten vann i noen dager, i motsetning til deg eller meg.

 

Kom ikke på så mye mer nå. Mye av dette er tatt med i guidene du finner her: http://www.simtropolis.com/

 

Den newbie-guiden er veldig god. Håper du får nytte av mine råd i tillegg.

 

PS! Å lage en god by, omfatter mye mer enn det som er tatt med i både newbie-guiden jeg viste deg og mine råd. Nøkkelen er å prøve deg fram, og lære av dine feil. Det gjør aldri noe å loade et spill som lagret litt tidligere, for så å prøve på nytt for å finne en bedre løsning.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Noen spørsmål til:

 

Hvordan handler man med naboene?

Er det lurt og bygge Toxic Waste Dump eller hva det heter, det gir deg jo penger, men det er jo helse farlig.

Army Base, Missil Launh(er det feil skrevet?) er det lurt og bygge?

Bør man bygge tung, medium el lett industri?

Er det normalt at bare noen steder i det markerte idunstriområdet bygges ut(skjønnte dere hva jeg mente)?

Lønner det seg og bygge Water Tower el Water Pump i begynnelsen?

Hvor høyt kan jeg sette skattene?

Hadde satt pris på om dere tok dere tid til og svare

 

mvh

Joakim

Lenke til kommentar
Hvordan handler man med naboene?

 

Det er bare å bygge strøm/vann/vei-kontakt ut av brettet. I nabobyen vil du da se hvor strøm/vann/veier kommer inn. Kobler du nettene sammen, vil du få tilbud om å selge/kjøpe tjenester dersom en av byene har behov og den andre har for mye av noe. Folk i en by kan også jobbe i nabobyen såvidt jeg vet.

 

Er det lurt og bygge Toxic Waste Dump eller hva det heter, det gir deg jo penger, men det er jo helse farlig.

Army Base, Missil Launh(er det feil skrevet?) er det lurt og bygge?

 

Army Base tror jeg det er ganske lite bry med, men Missile Launcher og Toxic Waste er ikke å anbefale.. Det du kan gjøre er å ha alle disse tingene i en "slum-by" som kan tjene en del på slikt. Dette gjør det mulig for "slumbyen" å selge f.eks. strøm billig og fortsatt gå i overskudd.

 

Bør man bygge tung, medium el lett industri?

Er det normalt at bare noen steder i det markerte idunstriområdet bygges ut(skjønnte dere hva jeg mente)?

 

Jeg bygger alltid high density, flere arbeidsplasser/boliger pr rute enn low density.

 

Lønner det seg og bygge Water Tower el Water Pump i begynnelsen?

 

Water Tower holder en stund, når byen blir større bør man bruke Water Pump. Ikke prioriter vann før du har råd.

 

Hvor høyt kan jeg sette skattene?

 

Jeg anbefaler deg å la dem stå som de er. Øker du skattene vil du merke at byen vokser saktere, eller rett og slett fraflyttes. Man kan fint gå i overskudd med standard skatter.

Lenke til kommentar

Hvor høyt kan jeg sette skattene?

 

Jeg anbefaler deg å la dem stå som de er. Øker du skattene vil du merke at byen vokser saktere, eller rett og slett fraflyttes. Man kan fint gå i overskudd med standard skatter.

 

Har hørt, lest, sett og prøvd skattene på opptil §9 i begynnelsen. Vet at den kan vokse litt tregere, men tid har vi alltids nok av. Pleier å begynne med å høyne skattene til ca. §8 jeg, men det er smak og behag, nesten.

Lenke til kommentar

Jeg har løsningen ! Jeg har alltid hatt problemer før , men denne gang prøvde jeg noe nytt. Ved kraftverk , så trykker du ? over det , og tillpasser behov. Klinikker , det samme.Brannstasjoner , det samme , skoler , det samme OSV OSV.....

 

Dette sparer deg for di tyngre utgiftene....

 

Ved en by på ca 5.000 , så hadde jeg bossplass(10square)

1 barneskole

2 klinikker

2 brannstasjoner

Mange bussholdplasser

1 kraftverk

& ikke minst , inlagt vann

 

Allt var tillpasset til behov , og jerne litt i overkant. i den beste perioden var jeg 1.500 kr i overskudd. Vet det er lite ,men når tia går fort , så kommer også pengene fort.....

 

Se bort ifra alle råd , dette er løsningen folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...