Gå til innhold

Kjøp av bøker


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen erfaring med å kjøpe bøker på Amazon.

Jeg har forstått det slik at det ikke er toll på bøker, og ser dermed en vis besparelse med kjøp over nettet.

Sender f.eks. Amazon bøkene en og en, eller alle samlet i en kolie.

Er det noen plasser du vil anbefale?. Engelsk språklige og norske webshopper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestillte en bok fra Amazon.co.uk for noen uker siden. Gikk 4 dager fra jeg bestillte til boken var framme i Narvik, noe som vel må kunne sies å være meget bra. Det er som du sier ingen moms på bøker. Tror at du får alle bøkene samlet dersom du bestiller flere samtidig fra Amazon.co.uk, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Amazon.com er veldig bra, du betaler ikke avgift på å få bøkene inn til norge. Du kan få bøkene sent separat med det samme de er på lager, men det koster litt ekstra. Er det bare en bok som passer i postkassen får du den der. Er den for stor må du på postkontoret å hente den.

 

Amazon.com er billigere enn Amazon.co.uk på bøkene, mens frakten koster litt mer fra usa enn fra uk. Du må nesten se på de bøkene du ønsker, men jeg har spart mye penger på å bruke com isteden for co.uk

Det eneste er at det tar noen dager ekstra fra usa.

 

Disse er mye billigere enn de norske, men du får ikke norske bøker der.

 

Bestiller du f.eks 10 bøker deler de det ofte opp i 2-3 pakker.

Men bestiller du 4-5 eller mindre og de er på lager(ship 24h) får du det som en pakke.

 

Har kjøpt mye bøker(50+) gjennom amazon og er veldig fornøyd. Du kan til og med kjøpe brukte bøker fra privat personer skulle boken du ønsker være ut av opplag. De tar ansvaret og formidler kjøpet for deg, det er veldig greit.

 

Skulle du ha noe imot amazon er bn.com et alternativ, men jeg liker amazon.com best.

Lenke til kommentar

Bare vær obs på bøker det følger med CD'er baki. En i klassen bestillte en Linux-bok til studiene, men der fulgte det med et par Linux-CD'er med ett eller annet jalla på. Smarte gutta på posten skulle brått ha masse penger siden "Dette var programvare, ikke en bok". Det var jo ikke CD'ene han ville ha; han ville bare ha boka, så han prøvde å få dem til å "pælme dem cd'ene langt vekk". DET vakke så lett å få til nei ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...