Gå til innhold

Vurdering av bla. et brukt Minolta 70-210mm f4


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Vurderer å kjøpe noen eldre minolta linser til mitt Sony A350.

 

Minolta AF 35-70mm f4

Minolta AF 70-210mm f4

Minolta AF 50mm f1.7

 

Når det gjelder "beercan"'en så er det nevnt i tilsalg annonsen at det er noen svake riper i frontlinsa, men at det ikke har noe å si for bildekvaliteten. Legger ut et bilde her for å få hjelp med en vurdering av linsa's stand (vet det er vanskelig utifra et bilde, men prøver alikevel)

 

post-22327-1210410939_thumb.jpg

 

Hvordan er de andre to linsene? HAr lest endel om de og de virker som bra valg. Saken er imidlertid at jeg er en nybegynner som er i startgropa. "Trenger" jeg disse linsene på et slikt stadie?

 

Takker for alle innspill, kommenarer og diskusjoner rundt standen til 70-210mm linsa og rundt de to andre linsene.

 

Tom Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Små riper foran på glasset har gjerne ikke så mye å si for annet enn verdien. Kan nok være noen situasjoner du kan legge merke til det.

 

Om du egentlig trenger noen av disse, får nesten du og lommeboken din vurdere. Det er gøy med litt utvalg, men du må nesten finne ut av behovene dine, og om du kan ta deg råd til det. :)

(I verste fall klarer du alltids å selge det videre.)

Lenke til kommentar

Jeg har både en beercan og en 50/1,7. Disse er to av mine absolutt foretrukne objektiver. 50millimeteren er skarp og fin fra f 2.0 og har rask autofokus på A100. Beercan har ganske treig autofokus (på A100) men er skarp og med fine "minoltafarger" og bra bokeh.

 

Jeg prøvde å sammenligne beercan på 210mm med mitt billige Tamron 70-300 ved å croppe beercan tilsvarende til 300mm, og beercan var faktisk bedre og med mer detaljer.

 

35-70/4 har jeg hørt skal ha bra minoltakvaliteter (skarphet og farger) men brennvidden blir for mange upraktisk.

Lenke til kommentar