Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

sitter jeg med 2 bilforsikringer?


Anbefalte innlegg

for en tid tilbake byttet jeg fra Gjensidige til IF på forsikringen min.

selgeren fra IF sa de ordnet oppsigelse hos gjensidige.

den jeg har nå fått regning fra både IF og Gjensidige denne måneden.

 

så, jeg har kommet frem til at det kan være disse grunnen til det:

1. IF har ikke sagt opp forsikringen min hos Gjensidige.

2. IF tar forskudds-betalt og Gjensidige tar betalt i aktuellt måned, så regningen fra IF som jeg fikk denne mnd er for neste mnd(jun), og fra gjensidige betaler jeg ut måneden(mai).

 

kundeservice har så klart stengt begge steder, og jeg har ikke passord til gjensidige.no

 

 

noen som har peiling på om jeg IF tar betaling på forskudd, slik alternativ nr. 2 er?

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Gjensidige er det 30 dagers oppsigelsestid, så du må betale for forsikringen i 30 dager etter at den er sagt opp. Forsikringen vil også gjelde disse dagene. Om du har avtale med If om å tegne forsikring før disse 30 dagene er gått, sitter du med to forsikringer en periode, ja.

 

Det kan uansett lønne seg å følge opp Gjensidige litt her. Jeg gjorde akkurat det samme byttet for kort tid siden, fra Gjensidige til If. Ba If si opp forsikringen hos Gjensidige, men fulgte likevel opp Gjensidige for å forsikre meg om at dette gikk riktig for seg. Her vil jeg anbefale deg å kontakte Gjensidige per telefon, og ikke på mail. Hadde mail-kontakt med en kar fra Gjensidige, men det var et ordentlig strev å få svar hos han. Han hadde problemer med å svare på flere spørsmål i en mail, hvis han i det hele tatt klarte å svare på noe av det jeg spurte ham om. Det skal også sies at Gjensidige plutselig blir mer "Gjenstridige" når du skal si opp forsikringen der. De mister all serviceinnstilling. Snodig at de ikke gjør noe for å beholde deg som kunde i stedet...

Lenke til kommentar
det er ca 2 mnd siden jeg gikk over til IF, men grunnet oppsigelses-tid ble den ikke aktivert før nå, så det skulle ikke vært 1 mnd oppsigelses-tid ekstra

og IF sa de ordnet med oppsigelse, men jeg skal ringe de på tirsdag uansett...

 

Ta det helt med ro, en av dem har gjort feil, så de må rydde opp... ring først IF, som kommer til å si at joda, vi har gjort alt riktig. Så ringer du gjensidige, de kommer til å beklage så mye, og bare se bort i fra den siste regningen :)

 

Skjedde akkurat det samme med meg forrige måned, bare med Vital og Vesta... Er helt normalt at de driter seg ut i den prossessen der...

 

-Tean

Lenke til kommentar

Det samme skjedde med meg da jeg lyttet innbo- og reiseforsikring fra Gjensidige til Nor. Jeg hadde faktisk betalt for dobbel forsikring et halvt år før jeg oppdaget det. Heldigvis er det ikke snakk om så mye penger. Da selgeren fra Nor ringte meg for lenge siden mener jeg å huske han sa at de skulle ordne opp med oppsigelse. Noe har tydeligvis sviktet her. Neste gang jeg bytter skal jeg selv sørge for å følge opp oppsigelsen(e).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...