AsOsiaL Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 XP rebooter seg etter at en mystifistisk blåskjerm (feilmelding) flimrer på skjermen, like før den er ferdig med å boote. Så på film da plutselig mus og tastatur (begge logitech trådløst usb) frøs seg totalt. Tok meg to millisekund å finne "power"-knappen. Kom meg inn i XP igjen som vanlig... men neste gang jg boota fikk jg altså denne %"¤&"!#¤ blåskjermen. Er det virus? er XP foooked? er det bios? wat waaaat? Dette er vel et problem som dukker opp nå og da i forumet, men alt av tips, triks og erfaring er hinsides velkomne -=CS-addict: u get da pooey!=-
Blib Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 Ingen måte du kan få lest av på, hvilken melding det er? Prøvd sikkerhetsmodus?
Smirnoff Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 For at maskina ikke skal reboote v/blåskjerm, gjør følgende: Høyreklikk på My Computer, velg properties, gå på Startup and Recovery og fjern "huken" i Automatically Reboot under System failure. Har du norsk Windows så er jo teksten forskjellig, men du finner det vel.
Blib Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 For at maskina ikke skal reboote v/blåskjerm, gjør følgende: Høyreklikk på My Computer, velg properties, gå på Startup and Recovery og fjern "huken" i Automatically Reboot under System failure. Har du norsk Windows så er jo teksten forskjellig, men du finner det vel. *SLAP!* han kommer jo ikke inn i Windows da.. Den rebotter jo med en gang han er ferdgi å boote
AsOsiaL Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Skrevet 6. mars 2003 Blåskjermen dukker opp etter Windows-logoen! Er helt umulig å få lest av da den forsvinner på et blunk! Jeg mistenker at det kan være virus, men utelukker ikke at d kan være hardware eller !"##¤" XP'n Tenkte om noen av dere har greid å løse dette på en grei måte uten først og måtte reinstalle #¤"#¤ XP mhv -= CS-addict: Fire in the hole! =-
Ueland Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 du må sette i win cd, kjøre recovery console eller reinstallere
AsOsiaL Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Skrevet 6. mars 2003 Jeg bruker Logitech trådløs mus&tast, begge koplet til via USB. Da jeg skiftet disse over til vanlige PS2-inngang slik at tastaturet skulle virke utenfor windows, så bootet XP søren meg helt inn og alt virker fint fint! Fy Logitech!?! Fy meg!?! eller bare FY FADER!?! Tror jeg følger tipset til Smirnoff slik at jg klarer lese feilmeldingen (bluescreen) neste gang XP har mensen og får system failure... Sa noen CS?!? *pooof* -= CS-addict: Go Go Go! =-
petanque Skrevet 6. mars 2003 Skrevet 6. mars 2003 De gangene det har skjedd meg, har det vært en c0000218 (feil i registeret), og det er måter å unngå reinstallasjon på. Søk på google, og ulike løsninger kommer opp. Måten jeg fant feilen på, var å bruke digitalkamera og "burste" når blåskjermen kom!
Smirnoff Skrevet 7. mars 2003 Skrevet 7. mars 2003 Note to self: Ikke svar på spørsmål når du er trøtt som ei strømpe. Da skjer det som skjedde ovenfor. :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå