Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan drømmer dere?


Xecuter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drømmer masse rare ting, og husker dem som oftest veldig godt, noe en kompis av meg finner rart. Uansett, et eksempel på en type rar drøm jeg ikke liker:

 

Jeg satt i et klasserom på min gamle barneskole, sammen med resten av klassen min (er akkurat ferdig med tredjeklasse på VGS). Jeg hadde akkurat kommet tilbake til Norge etter 4 år i fangenskap i Nord-Korea, men da jeg fortalte om denne traumatiske opplevelsen var det ingen som brydde seg. Så vitsa en i klassen min (en som aldri gjør sånt) på en hånende måte om dette her, og det endte med at jeg gav han en "albue", som gjorde at han snublet baklengs ut av vinduet og knuste hodet i bakken. Så der lå han, med en knekt skalle og hjernemassen spredt ut over asfalten. Husker ikke så mye videre av drømmen, tror det var da jeg våkna opp og lurte på hva i alle dager jeg nettopp drømte.

 

Noe annet rart, og som jeg ikke liker, er at jeg i ny og ne drømmer om tette toaletter med masse gult tiss oppi. Drømmer at jeg skal på do, og ofte er det et ekkelt dass med gult dolokk med masse tiss og drit som flyter rundt. Æsj!

 

Så er det de mer hyggelige eller forundrende drømmene, hvor jeg bare drømmer om rare ting. Drømte en gang at jeg jaga nynazister og lot kulene regne etter dem.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_geit_*

I natt drømte jeg at jeg måtte skaffe hasj til mamma av alle ting! :!:

Hun hadde bursdag og hadde så utrolig lyst til å røyke hasj siden hun ikke hadde gjort det siden hippie-tiden på 70-tallet!

Sykt eller?

Lenke til kommentar

Pleier å drømme om ting som eg vil at det skal vere(altså positive drømmer). Veldig lenge siden eg har hatt mareritt. En stund etter at eg hadde vert med bestefaren min i et fyrtårn som han jobbet på, drømte eg ofte at eg sto på toppen av et middels høyt tre i hagen min, og så hoppa eg da selfølgelig. Fikk skikkelig sus i magen og alt, men var ingen positiv opplevelse.

 

Vist eg spiller noe rett før eg legger meg hender det at eg tenker så konstant på det at når eg vokner er eg sliten av å tenke på det/spillet og nesten kvalm av den grunn. Det skjer merkelig nokk ikke når eg har gama wow, men veldig mye med f.eks halo 3 eller gears of war. Det er ikke som at eg drømmer om det men bare det at eg tenker veldig mye på det.

Lenke til kommentar

De siste 2-3 årene har jeg nesten aldri drømt / husket drømmene mine, men i det siste har jeg begynt å hatt veldig mange rare drømmer og dette skremmer meg. :ermm:

 

Er det noen som hvet hva det betyr å ikke drømme / huske drømmene?

Bare lurer :p

Lenke til kommentar

Når jeg drømmer så er det alltid sånn at jeg faller ut av gjenstanden eller bare faller fordi den er for kjapp eller at ting bare forsvinner.

F.eks. hvis jeg drømmer at jeg settet meg i en bil. Så kjører bilen alltid før jeg setter meg, noe som fører til at jeg må henge fast i bilen og kjempe for å sitte i den. Noe jeg aldri lykkes med. Også er det sånn at hvis jeg drømmer at jeg kan fly, så kan jeg aldri fly i balanse, vingler frem og tilbake. Er kjempe irriterende....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...