Gå til innhold

Test av Radon 9800 PRO, Geforce-bankern


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ati vil ikke ha en sjangse mot Nvidia i entry markedet; FX5200 mot 9200 Radeon (RV250 kjerne)

Der hvor mest kort vil bli solgt

 

Mens i mainstream, 5600 vs 9600 kan kampen virke litt jævnere... vi får se...

 

High end? 9800 Pro er nå til dags et bedre og enklere kort når det gjelder pure ytelse..i forhold til GeForceFX'en

Lenke til kommentar

Du som venter på GF FX, du er ikke tilfeldigvis fanboy? :)

 

Se på HardOCP testen, Unreal Tournament 2003. Hvem vinner NoAA/NoAF-testene der? Hvis ikke jeg tar helt feil, så slår Radeon9700Pro GF FX i de fleste testene, om ikke alle.

 

Kos deg med dårlig IQ(bildekvalitet)!! Personlig tror jeg mer på 5600 Ultra eller 9600Pro i min maskin :)

Lenke til kommentar
Jeg skal kj0pe meg ny data, og jeg lurer på hvilket skjermkort er best?

Er det radeon 9700,9800 eller noen av Gforce TI kortene?

Prismessig vil jeg anbefale ett gf4ti kort. Men ytelsesmessig er r9800pro det raskeste (når det en gang kommer til norge). Men r9700pro er ett meget bra kort, takler alt av spill og applikasjoner du måtte ønske, og takler disse godt. Kortet er heller ikke så ekstremt dyrt. Rundt 3000 om jeg husker riktig... Jeg kjøpte ett r9700pro i desember, og tar jeg prisen (som da var mye høyere) med i betraktningen mener jeg at det var verd det. Mao burde du få nok ytelse pr kr hvis du investerer i ett r9700. Tror nå jeg...

Lenke til kommentar

ih8myself skrev

 

Prismessig vil jeg anbefale ett gf4ti kort. Men ytelsesmessig er r9800pro det raskeste (når det en gang kommer til norge). Men r9700pro er ett meget bra kort, takler alt av spill og applikasjoner du måtte ønske, og takler disse godt. Kortet er heller ikke så ekstremt dyrt. Rundt 3000 om jeg husker riktig... Jeg kjøpte ett r9700pro i desember, og tar jeg prisen (som da var mye høyere) med i betraktningen mener jeg at det var verd det. Mao burde du få nok ytelse pr kr hvis du investerer i ett r9700. Tror nå jeg.

 

Ok, takk for rådet, det blir vel data om noen måneder nå så..

da blir det radeon :smile:

Lenke til kommentar

Jeg kommer ALDRI til å hive inn et GFFX-kort inn i min PC med mindre de klarer å gjøre noe med etter min mening den altfor svære kjøleløsningen (har en Shuttle SB51G, med begrenset plass). ATi Radeon 9800 Pro med 256MB vil nok være mitt førstevalg til nytt skjermkort.

 

Og ja, jeg har et GeForce4 installert i PCen min nå. Så hold kjeft, dere fanboy-beskyldere.

Lenke til kommentar
Dere som liker ATI så godt , har dere tenkt på att ATI radeon ikke støtter halvparten av de spillene som GF TI serien gjør???

 

og til gjenngjeld er GF TI serien under halve prisen til ATI Radeon 9700 pro.

 

Det er ikke noe som heter "støtter" som du sikert til... Kom heller med saklige innlegg neste gang!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...