Gå til innhold

God bok/DVD om praktisk blitsbruk?


Anbefalte innlegg

Jeg har en stund prøvd meg litt frem med blitsen Pentax AF 540FGZ, men tror nok det er mange sider ved blitsen jeg ikke klarer å utnytte.

 

Håper det er noen som vet om gode bøker eller DVD, alternativt artikler/videoer på nettet, om praktisk bruk av blits, som går litt ut over det manualen forklarer eller forklarer det på en bedre måte. Ekstra fint dersom de dekker Pentax´blitser, men alle tips mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en stund prøvd meg litt frem med blitsen Pentax AF 540FGZ, men tror nok det er mange sider ved blitsen jeg ikke klarer å utnytte.

 

Håper det er noen som vet om gode bøker eller DVD, alternativt artikler/videoer på nettet, om praktisk bruk av blits, som går litt ut over det manualen forklarer eller forklarer det på en bedre måte. Ekstra fint dersom de dekker Pentax´blitser, men alle tips mottas med stor takk.

 

 

Fikk min på onsdag. Alltid når jeg får en ny gadget eller noe, så klarer jeg å finne ut ting uten å lese i bruksanvisningen. Denne gangen... :confused: Hadde ikke peiling på noe. Fikk fyrt av blitsen på full auto. That's it!

 

Må bruke helgen på lesing.

 

Du kan sjekke Amazon.com angående bøker etc.

Lenke til kommentar

Har ikkje sett gjennom videoane sjølv, men det kan vere videokurset Using small flashes av Joe McNally har ein del nyttig – du finn det på Kelby Training: http://www.kelbytraining.com/instructors/joe-mcnally.html. Noko spesifikt mot Pentax kan eg ikkje tenkje meg at det er, McNally har brukt Nikon i alle år.

 

For å få tilgang til videoane må ein kjøpe eit månads- eller års-«abonnement», men ein kjøper ikkje kun for eitt kurs, du får tilgang til alt som er på sida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...