Gå til innhold

Problemer med vista SP1?


Anbefalte innlegg

Slik jeg har forstått det, har nå vista SP1 blitt installert automatisk på alle maskiner med vista, om du har update aktivert selvfølgelig.

 

Jeg spekulerer nå i om det er noen småfeil...

 

Jeg har lang erfaring med pc, og har sittet på xp i mange år. aldri opplevd bluescreen... MEN i dag og i går skjedde det noe rart. Jeg opplevde bluescreen en gang hver dag på to forskjellige maskiner, en stasjonær og en bærbar.

 

Lurer på om dette kan ha noe med SP1 og gjøre eller at det bare var tilfeldig...

 

Bluescreen er jo som regel ikke et problem, så lenge du får gjennoppretta og alt går bra, men det kan jo være irriterende og få det i tide og utide.

 

Så det jeg lurer på er; er det andre som opplever lignende problemer? Eller er det bare meg, som tilfeldigvis har fått bluescreen på 2 forskjellige maskiner 2 dager på rad? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke hatt noe problemer med SP1, og det er heller ikke sånn at den installeres automatisk. Den blir riktignok tilbudt som update, men du må installere den selv.

 

må være helt enige med Leeroymonster i dette, ingen problemer med SP1. :)

 

eneste jeg legger merke til med vista ultimate ekstra's at om jeg har lastet ned spill eller språkpakker så ligger disse i update igjen ( ingen problem, men ....)

Lenke til kommentar

Eneste kjente problemer med Vista er relatert til drivere fra tredjepartsleverandører, og med Microsoft Dynamics' Retail Management System. Ellers skal det ikke være noen spesielle problemer. Avvik skjer såklart, slik som hos din PC.

 

Du kan også feilsøke selv. Første steg må da bli å identifisere blåskjermene. Hvilken feilmelding får du?

Lenke til kommentar
Eneste kjente problemer med Vista er relatert til drivere fra tredjepartsleverandører, og med Microsoft Dynamics' Retail Management System. Ellers skal det ikke være noen spesielle problemer. Avvik skjer såklart, slik som hos din PC.

 

Du kan også feilsøke selv. Første steg må da bli å identifisere blåskjermene. Hvilken feilmelding får du?

 

Jeg tror ikke det er nødvendig å feilsøke, hvertfall ikke ennå :p Men blir det vedvarende, må jeg selvfølgelig gjøre det.

 

Så ikke så nøye på bluescreenen, har bare skjedd en gang på begge maskinene, så det er egentlig ikke et veldig stort problem. synes bare det var rart, og lurte på om det var andre som opplevde lignende.

 

Takk for svar og tips alle :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...