Gå til innhold

Klokken i windows konsekvent ti minutter feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokken nede i hjørnet i min windows xp viser konsekvent 10 minutter feil tid. Jeg har prøvd flere forskjellige NIST servere og jeg har prøvd å stille klokken manuelt. Et par minutter etter at jeg har stilt klokken er den tilbake til 10 minutter feil. Når den har kommet dit holder den seg der.

Noen som vet hvorfor dette skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mest sannsynlig defekt BIOS-batteri. Gå i butikken og spør etter CR2032 :)

Er det en smal sak å bytte BIOS-batteri i en (DELL-)laptop?

Skrevet

Litt vanskelig å si, men tror det bare er å skru opp et deksel og vippe ut batteriet. Klart, det kan jo være noe annet som virker inn på klokka, men det er bare et tips ;)

Skrevet

Om det er en smal sak på laptop vet jeg ikke men har du prøvd å se på innstillingene i BIOS om det kanskje kan være der problemet ligger, at tidsinnstillingene i BIOS er feil?

Skrevet

Har ingen ting med Bios å gjøre,

men time.windows.com (Internet timeserveren) som står som default i windows viser 10 minutter feil :)

Bytt til en av de andre på lista, selv byttet jeg til time.nist.gov og klokka går korrekt.

Skrevet
Har ingen ting med Bios å gjøre,

men time.windows.com (Internet timeserveren) som står som default i windows viser 10 minutter feil :)

Bytt til en av de andre på lista, selv byttet jeg til time.nist.gov og klokka går korrekt.

Hmm. Hos meg viser både time.nist.com og time.windows.com samme klokkeslett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...