Gå til innhold

Utviklerverktøy for Opera


Anbefalte innlegg

Findus:

For meg fungerer fullscreen veldig bra da jeg sitter med 3 skjermer på jobben. Da kan jeg dedikere en egen skjerm til debuging, noe som er utrolig praktisk når man sitter med slike problemer.

 

Men vil være enig i at den ikke er helt tilrettelagd for hobbybrukere.

Savner også den funksjonen å kunne markere tekst og se kildekoden for denne bolken.(Helst generert kode)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å være ærlig er dette en ting jeg hadde forventet at var på plass helt fra början.

Du kan ikke forvente at et helt nytt verktøy som nettopp er ute i første testversjon skal kunne gjøre alt andre modne verktøy har tatt flere år for å få på plass.

 

alphaen er ikke akkurat brukanes for meg som primært gjør js-ting med firebug

Det har kanskje noe med at det ikke er ferdig ennå.

 

Fullscreen-modus er fint, men håper virkelig det kommer en konsoll-variant

I følge dokumentasjonen skal bedre UI-integrasjon komme. Faktisk var det noen i en blogg som påpekte at samtlige ting folk hadde skrevet at manglet allerede var listet som "kommer" av Opera.

 

Så vant som jeg har blitt med firebug har jeg ingen tro på at opera klarer å lage et verktøy som lokker meg over til opera som default-nettleser for webutvikling

Tja... mer stabilitet, mindre suging av CPU og remote debugging? :)

Lenke til kommentar
For å være ærlig er dette en ting jeg hadde forventet at var på plass helt fra början.
Du kan ikke forvente at et helt nytt verktøy som nettopp er ute i første testversjon skal kunne gjøre alt andre modne verktøy har tatt flere år for å få på plass.

Er det noe jeg liker dårlig, er det at folk forteller meg hva jeg kan og ikke kan.

 

Det jeg snakker om er så sentralt i debugging-programvare for meg, at det hadde jeg tatt som en selvfølge. Det er heller ikke alle som har flere skjermer.

Lenke til kommentar
For å være ærlig er dette en ting jeg hadde forventet at var på plass helt fra början.
Du kan ikke forvente at et helt nytt verktøy som nettopp er ute i første testversjon skal kunne gjøre alt andre modne verktøy har tatt flere år for å få på plass.

Er det noe jeg liker dårlig, er det at folk forteller meg hva jeg kan og ikke kan.

 

Det jeg snakker om er så sentralt i debugging-programvare for meg, at det hadde jeg tatt som en selvfølge. Det er heller ikke alle som har flere skjermer.

Det er jo nettopp poenget her. Det blir litt dumt å klage over at en tidlig alpha-versjon av verktøyet ikke har diverse ting når det kun er en uferdig versjon og de har en liste over ting som er på vei.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Les hva jeg skriver, da.

 

For meg blir dette som at en tidlig alpha-versjon av en nettleser ikke har mulighet til å vise nettsider ennå, eller at en tidlig alpha-versjon av en e-postklient ikke ennå har mulighet for å sende, motta og vise e-poster.

 

Ja, jeg ser på det som så essensielt, og nei, jeg kommer ikke til å bruke særlig mye mer energi på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...