Gå til innhold

Hovedkort med agp


Anbefalte innlegg

Har en gammel athlon XP 1800+ som overheter hele tida og nå er jeg lei, så jeg skal kjøpe meg ny prosessor. Tenkte på en intel-prosessor. Enten den E-serien eller Q-serien. Men problemet er at jeg har et gammelt ATI radeon 9800 pro grafikkort som jeg ikke gidder å bytte (dette skal bare være en server, så trenger ikke noe heftig grafikkort). Grafikkortet bruker agp, men får man kjøpt hovedkort for de nye intelprosessorene med AGP? Virker som om det er PCI express som gjelder.. Hovedkortet må også ha SATA, men det er vel ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste mulighet da er vel å få tak i et eller annet As(s)rock kort, de pleier å ha mange rare løsninger med ditto kvalitet.

Ellers kunne du vente en måned og kjøpe deg et Intel G45 basert hovedkort, den integrere grafikken der vil nok matche den gamle ATI sliteren din ;-)

Lenke til kommentar

Om du skal bruke pc som server trenger du ikke skjermkort om du bruker fjernskrivebord. Kjører selv en server her uten skjermkort og det fungerer fint. Jeg hadde skjermkort i når jeg installerte operativsystem, når det var gjort nappet jeg ut skjermkortet og nå står pc og humrer uten skjermkort helt fint.

Lenke til kommentar
Om du skal bruke pc som server trenger du ikke skjermkort om du bruker fjernskrivebord. Kjører selv en server her uten skjermkort og det fungerer fint. Jeg hadde skjermkort i når jeg installerte operativsystem, når det var gjort nappet jeg ut skjermkortet og nå står pc og humrer uten skjermkort helt fint.

 

Avhengig av PC-en så kan du trenge skjermkort, ingen av mine PC-er vil starte om det ikke står ett skjermkort isatt.

Da går de pipende i stopp og du må pent og vennlig sette dit ett kort for å få liv i maskinen og få den til å gå videre til Windows oppstarten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...