Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilen uten bremselys?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at trådstarter har kjørt inni en bil bakfra og lurer på om dette har noe å si for skyldfordelingen.

Problemet kan vel være å bevise at denne bilen ikke hadde noe bremselys?

Skrevet

Når du forklarer det slik, skjønnte jeg det.

Blir litt vanskelig å bevise det da. Men om bilen fortsatt ikke har bremselys så.... Kanskje det har noen innvirkning.

Skrevet
Når du forklarer det slik, skjønnte jeg det.

Blir litt vanskelig å bevise det da. Men om bilen fortsatt ikke har bremselys så.... Kanskje det har noen innvirkning.

det ble ingen skade på lyktene på bilen foran, så å bevise d skal ikke vere no problem

Skrevet

Dette her blir vel delt skyld (hvis det blir forsikringssak ut av det). På den ene siden så er det påbudt med bremselys, og på den andre siden skal du følge såpass med og holde såpass avstand til bilen foran at du kan stoppe hvis noe skulle oppstå.

Skrevet

det er din skyld..... jeg har aldri hørt om noen som har blitt "frikjent" av å kjøre på noen.

bremselysa lyser jo kun når pedalen tråkkes inn... hvis bilen står stille (uten brems) i f.eks lyskryss betyr ikke at du kan kjøre på...

jeg ble påkjørt bakfra for en del år siden (2002), jeg stoppet for noe snø/is hadde ramlet ned på veien.

så i speilet at bilen bak ikke hadde mulighet å stoppe, jeg satte bilen i gir og prøvde å kjøre unna....

hjalp ikke, det smalt.

gubben som kjørte, så mine bremselys og bremset, men da han så at mine lys slukket (fordi jeg begynte å kjøre) ga han gass igjen... pang

han fikk all skyld

jeg fikk dekket skadene bak, men ikke støtfanger foran, jeg kjørte jo over is-haugen på veien... takstmannen trodde meg ikke... jeg brydde meg ikke noe om det, siden bilen var på grensen til å bli kondemnert, noe jeg ikke ville.

jeg vet ikke hvor stor fart han hadde da han traff, men endel var det nok... seteryggen i min bil knakk i sammenstøtet

takst noe over 40.000 (passat gt 1991) dette var med brukt bakluke og støtfanger.

Skrevet

Dersom bilen ikke er i forskriftsmessig stand ( noe forsikringa krever at den skal være for at man ikke skal få avkortning e.l.) så kan nok det spille en rolle her ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...