Gå til innhold

Kommende norskt spill: Pat The Platformer


Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg si at alle spill som blir laget i Norge vekker mine interesser.

Men jeg vill anbefale dere å lage en blog og/eller netside.

Dette står på vår liste av gjøremål, men ikke helt øverst. Det kommer snart ;)

 

Lurer også på om spillet vil være på norsk eller et annet språk?

Engelsk. Kanskje vi kunne fått inn flere språk også. Jeg vil gjerne understreke at det er ikke et fun-prosjekt, vi har lyst til å lage et godt produkt (selv om vi er litt uerfarne)

 

Er litt interessert i målgruppen deres, da dere ikke må glemme at byer med mange personer og gåter i fort kan bli uoversiktelig og hvordan dere eventuelt har tenkt å løse dette på en måte som gjør at de yngre ikke går seg vill eller står fast uten å vite hvor de skal gå videre.

Ser poenget ditt, men jeg kan jo sammenligne med spill som Zelda osv.

Jeg tror det skal gå bra hvis vi tenker over det. Men ikke misfortstå det jeg har skrevet, dette er ikke et spill for 4 åringer ellernoe da. Det skal være litt spennende og utfordrende, men ikke umulig. En fin aldersgruppe er kanskje 9-20? : )

Utifra beskrivelsen du kommer med her så tror jeg kanskje det ville vært både enklest, og best, for dere å lage spillet i Flash. Jeg tror langt flere ville ha prøvd det da enn om man måtte laste det ned og installere det på sin egen maskin...

sorry mac, aint happening.

Hvordan blir det grafiske? Går ut fra at dere ikke kommer til å bruke samme motor som Crysis tongue.gif

hehe, nei. Dette er noe vi ser på nå. Det er faktisk vanskeligere enn folk tror, siden vi må finne en annen motor. Men hvis vi finner en passende, så tror jeg det går bra å få bruke den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde glemt å skrive her jeg nå! Ja, vi har fått til litt til, ja :p Vi har fått til en del skisser, og Pat er snart ferdig : ) Vi har også drevet på en del med grafikkmotoren, og har nå tre aktuelle som vi driver å ser på.

 

Men så til de dårlige nyhetene. Over halve teamet har slutta på grunn av jobb, ferier og diverse, så de fikk ikke god nok tid, følte de. Noe som gjør at vi kun er tre i teamet. Så er det noen som er intressert i å være med å lage spill, enten via å lage musikk, grafikk eller koding, så send meg en PM, eller skriv her i tråden :D

Lenke til kommentar

Høres ganske spennende ut dette, vil gjerne lese worklog.

 

Men dersom dere er 8 unge nyutdannede personer kunne detre vel sikte litt høyere? No offence, jeg skal ikke påberope meg noe særlig erfaring eller ekspertise innenfor spillprogrammering, men jeg ville da tro at dere kunne fått til et brukbart 3D-spill? Når det er sagt, så vil vel et 2D-spill gi dere mer tid til å perfeksjonere og finpusse arbeidet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...