Gå til innhold

Ny 37" - hvilken av disse skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ute etter ny LCD TV, den skal i hoved sak brukes til Xbox360, DVD og koble til Macen.

 

Når jeg søker etter Full-HD TVer på prisguide.no, så ser jeg at den del av 37" er HD-Ready med 1080p - hva betyr dette? Er de ikke Full-HD allikavel?

 

Hvilken av disse TVene burde jeg gå for? (lisste over alle 37" med "Full-HD") (helst så billig så mulig - hvis det ikke går veldig mye utover kvaliteten)

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k

 

 

Ser at Komplett selger denne 37" til 5000 kr. Burde jeg heller kjøpe den?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340310

 

 

Eller hva med denne?

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=69910

 

 

Er det slik som på en PC skjerm - jo høyre oppløsning jo mer får du plass til på skjermen. (Altså at xbox360 spillene får høyre oppløsning?)

 

Jeg har lite peiling på hva jeg burde se etter for å få en god TV, som ikke koster alt for mye. Så hvis noen har noen menininger på hva jeg burde gjøre, så tar jeg de imot med åpne armer=)

 

mvh Sigurd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må ha en 2-3 meter når jeg kobler til datamaskinen til min Toshiba 37X3030DG FULLHD.

 

Men når det gjelder film så ser man ikke forskjell siden det er så mye bevegelse i bildet.

Men et naturprogram på FULLHD blir vell KNALLBRA tror jeg. Se løven kose seg på savanen. Men da også 2-3meter unna.

 

Så 720p er nok egentlig når det gjelder film.

Xboxen leverer selfølgelig ut 1080p, men det er vell ingen spill som greier og bruke oppløsningen fullt ut. Blir vell bare interpolert oppover (?).

Lenke til kommentar

Jeg var på Expert idag for å sjekke noen TVer. Jeg fikk satt på en DVD (Fantastic 4) og satte meg ned for å sammenligne et par TVer. De TVene jeg sammenlignet var Samsung LE37R81, Grundig 40LXW1028616, Sony KDL-37P3000K & Hitachi L37VP01E.

 

Jeg er ingen pro på TVer, men dette er en kort beskrivelse av hva jeg syntest om TVene.

Jeg syntest Grundig TVen var litt blass i fargene og det var litt lite dynamikk i den, men den var billig(tror det var 7000kr for 40 tommer). Samsungen og Hitachien syntest jeg hadde litt for sterke lyse farger som rød, orange, gult osv, mulig man kan stille inn på dette. Jeg syntest også bildet var litt for kornete. Sort nivået på Hitachien var litt dårlig - litt lite detaljer der det var sort. Samsungen var litt bedre på dette, men jeg var ikke helt fornøyd her heller.

 

Sony TVen var egentlig ikke aktuell for meg fordi den kostet 11.000kr, men jeg falt helt for den. Jeg syntest den hade et veldig smooth bilde, akuratt som om det var anti-alias på den(vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette annerledes). Jeg syntest også den hadde et bedre sort nivå enn de tre andre TVene. Jeg likte også fargene på den, det var ikke så glorete farger på den som det var på Samsungen og Hitachien.

 

Jeg gikk hjem og tenkte egentlig at jeg ville gå for LE37R81, som kostet 8000 kr. Selv om jeg syntest det var litt i det dyreste laget, så var den etter min mening den beste TVen bortsett fra Sony TVen (fordi den var for dyr).

 

Inne på prisguide.no så jeg en reklame for lager salg på netshop.no. Jeg gikk inn for å titte, og angrer ikke ett sekund, for der solgte de Sony KDL-37P3000K for 5995kr! Nesten halve prisen av hva Expert solgte den for. I tillegg til at det var den jeg egentlig hadde lyst på.

 

Så nå har jeg bestilt den, med veggfeste, HDMI kabel, og DVI2HDMI greie for 7339kr.

(billigere, og etter min mening, bedre enn den TVen jeg hadde tenkt å gå for :thumbup: )

 

Jeg har lite erfaring med TVer, og aldri egentlig sett etter hva jeg liker og ikke liker ved TVer før nå, men dette er hva jeg om frem til etter 20 min med nøye titting på Expert.

 

Håper det kan være til hjelp for noen :)

 

Mvh Sigurd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...