dudly Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hei. Jeg har ikke noe særlig peil på pc, men tenkte jeg skulle prøve å bygge en. Håpte at dere kunne gi forslag til hvilke deler jeg trenger. Jeg skal bruke dette som en spill pc (hovedsaklig Conan!), jeg trenger ALT (skjerm,tastatur OSV) untatt mus da Jeg vil prøve å holde meg til ca 8000-9000 kr. Har ikke peil på klokking, så tror nok ikke jeg skal drive med det:) Setter stor pris på forslagene deres! Mvh Dudly Endret 7. mai 2008 av dudly
Pastafarian Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Finnes mange tråder i denne kategorien som besvarer spørsmålet ditt. Har uansett laget et lite oppsett inkludert en 24" skjerm, 8800GT 512 MB grafikkort, 2GB minne, 500GB HDD osv Handlevogn Redigert oppsett fra HW.no
dudly Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 Jeg har sett det er mange tråder, men få av dem inkluderer skjerm. Jeg kan gjerne ta en litt mindre/billigere skjerm, syns nesten 24" er litt mye:) hva er det best å oppgradere om jeg skal oppgradere noen av komponentene til noe bedre? Det stod jo at det bare kom på 7800, så kan jo gå litt høyere
Pastafarian Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Tenkte kanskje du trengte et operativsystem. Forholdsvis fornuftige oppgraderinger: 4 GB sett minne Gigabyte GA-EP35-DS4 annet hovedkort. Vil ikke gi noen ytelsesgevinst, men skader neppe. Tviler på at du vil angre på en 24" skjerm, men selvfølgelig du bestemmer selv.
dudly Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 (endret) Hadde satt pris på om du kunne foreslå en annen skjerm (20" ca) fordi jeg har ikke peil. Så lurte jeg på om dersom jeg bestiller disse komponentene, har jeg alt jeg trenger for å få i gang pcen da? Eller er det noe man trenger som ikke er inkludert her (kabler e.l) Takk for svar så langt:) Endret 7. mai 2008 av dudly
Pastafarian Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Du har alt du trenger minus operativsystem. Har egentlig ingen anbefalinger når det kommer til skjerm, sikkert noen andre som kan bidra ellers så kan du ta en kikk i skjerm forumet.
dudly Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 Operativsystem vil si vist e.l. ikke sant? Så alle kabler og sånt er med? Det er bra:) Så denne PC-en kommer til å kunne kjøre Conan uten noen problemer ikke sant?
Pastafarian Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Er vista og slikt ja. Vil tro det, men vet ikke. Er da ikke så mye mer ytelse å få til den prisen uansett. Om du velger en 20" skjerm sparer du ca 1000 kr, de pengene kan du evt legge i et kraftigere skjermkort som f.eks 9800GTX. Samt kanskje bytte ut E8200 med en E8400.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå