Gå til innhold

Virus på pcen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg skal restarte pcen, kommer det opp vindu hvor jeg kan trykke på "end program" eller vente da.

Har akkuratt formatert c: så må kanskje formatere hele driten...

Nero går ann å legge inn men etter jeg har restarta pcen 3 ganger kommer det opp feilmelding at jeg kanskje har virus osv.

Med Norton Antivirus så sier den at jeg har virus når jeg skrur på pcen men hvis jeg scanner etter virus sletter den ALLE .exe filene mine

Prøvd med PC-Cillin også...

Noe forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søkte på www.f-secure.com for å se om jeg fant viruset "ditt" i deres register....

Search for win32.pinfi . Search results: win32 : 42 / 42, pinfi : 0 / 0

Sorry, your search for win32.pinfi did not find any results.

No documents were found containing "win32.pinfi ".

Skrevet
Søkte på www.f-secure.com for å se om jeg fant viruset "ditt" i deres register....

Search for win32.pinfi . Search results: win32 : 42 / 42, pinfi : 0 / 0

Sorry, your search for win32.pinfi did not find any results.

No documents were found containing "win32.pinfi ".

Takk for hjelpen :)

På Norton sin hjemmeside står det bare at man skal laste ned nyeste update til Norton Antivirus også søke, skal prøve det nå.

Men når kameraten min som også har det viruset søkte uten updaten så ble alle .exe filer sletta.

Håper ikke det skjer her også :(

Skrevet

Kanskje viruset ligger på MBR'en? I så fall må du renske opp denne. Jeg er ikke sikker, men det kan jo være sitasjonen siden det fortsatt var der etter at du formaterte c:.

Skrevet
Kanskje viruset ligger på MBR'en? I så fall må du renske opp denne. Jeg er ikke sikker, men det kan jo være sitasjonen siden det fortsatt var der etter at du formaterte c:.

på MBR? Hva er det?

Har jo også programmer på d: e: f: g: så kanskje viruset er infisert i programene der?

Skrevet

På win32.pinfi fant jeg dette og dette. Nevner ingenting der om verken ivfisering av alle *.exe filer eller infisering av mbr sektoren, og den står som low risk. Ville prøvd å kjøre denne online virus scanningen. MBR er et lite program som oftest ligger på den første sektoren av disken din, som forteller hvilken partisjon pc en skal bote fra. Tror måten jeg beskrev her vil funke, om det er det som er problemet(tror det du skal gjøre er å først skrive fdisk /mbr fra en win98 startdisk, så det beskrevet i post 2)

Skrevet
På win32.pinfi fant jeg dette og dette. Nevner ingenting der om verken ivfisering av alle *.exe filer eller infisering av mbr sektoren, og den står som low risk. Ville prøvd å kjøre denne online virus scanningen. MBR er et lite program som oftest ligger på den første sektoren av disken din, som forteller hvilken partisjon pc en skal bote fra. Tror måten jeg beskrev her vil funke, om det er det som er problemet(tror det du skal gjøre er å først skrive fdisk /mbr fra en win98 startdisk, så det beskrevet i post 2)

Kanskje jeg tar feil, skal vertfall prøve den online scannen.

Takk for ditt svar :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...