Gå til innhold

Dagens hendelse i Oslo


Anbefalte innlegg

Som innvandrer sjøl må jeg si fy f... Er det rart folk ser på meg som et udyr når jeg vandres rundt i tigerstaden. Enten er folk overnervøse for å ikke tråkke over grenser som de tror jeg har, eller blokerer de meg ut og jeg opplever sosial utfrysning rett og slett fordi de ikke orker å gå igjennom trøbblet med å finne ut om jeg tar meg nær av all verdens bagateller

 

Det værste er når jeg opplever fordommer eller rasisme vet jeg at jeg ikke kan si noe i mot med alt det som skjer i dagens oslo og ting man leser i nyhetene. Greit Vg og Dagbladet selger mer av å skrive om somalere og kurdere som voldtar og ikke om de osm får seg utdanning og jobber aktivt for å bryte ned grenser og sosiale barriærer ( som meg sjøl )

 

Hva skal jeg gjøre? På den ene siden er det ikke sunt for meg å henge i "mine" egne miljøer der dagene går på banke i brystkassen og oppnå såkalt respekt ved å kjøre caveman og la egoet løep løpsk, mens samtale emner går på hvor rasistiske hvite er og hvor dritt alt er osv. På den andre siden blir jeg sannsynligvis ikke godtatt på samme måte som i at folk rett og slett er like komfrotable med tanke på alt de faktisk har opplevd og sett og lest og hørt og ja gudene vet... Greit nok de som kjenner meg og vet jeg ikke flyr i taket av alt mulig smålige ting, men for en 22 år gammel student som vil ut og sosialisere, treffe nye folk og gjøre det som normale 22 årige studenter gjør her til lands er det jammen meg slitsomt i lengden. folk er nervøse da de ikke vet om du er relgiøs og om du er gangster og derfor opplever man nesten aldri den naturlige komfortabilitene som folk ellers har.

 

Får en kald skulder, ja var det fordi sånn eller er det ingen ting å ta seg nær av.. Og når jeg ser all den dritten som skjer her i byen spørr jeg meg sjøl om jeg overdriver når ting noen ganger blir for mye og kanskje burde bare gi opp å gidde..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får vel nesten bare si "stem FRP".

 

Da får vi muligens kasta ut alle innvandrene som skaper helvete, slik at sånne som deg kan leve litt mer vanlig. Dårlig gjort at det skal være så ekstremt mange innvandrere som skal lage F, de ødelegger bare for andre innvandrere som faktisk vil intergrere seg.

Lenke til kommentar

"Enten er folk overnervøse for å ikke tråkke over grenser som de tror jeg har, eller blokerer de meg ut og jeg opplever sosial utfrysning rett og slett fordi de ikke orker å gå igjennom trøbblet med å finne ut om jeg tar meg nær av all verdens bagateller"

 

kjenner meg igjen der gitt, hvite norske føler jeg meg trygg på og vet stort sett hvor jeg har.. de litt brunere har jeg sjelden noe med å gjøre med mindre jeg må, rett og slett fordi jeg ikke aner hva hver enkelt tar seg nær av/leser ut av det jeg sier etc.

 

føler at det blir et lite prosjekt å gjøre seg kjent med en som ikke har hatt en typisk etnisk europeisk oppvekst.

Lenke til kommentar
"Enten er folk overnervøse for å ikke tråkke over grenser som de tror jeg har, eller blokerer de meg ut og jeg opplever sosial utfrysning rett og slett fordi de ikke orker å gå igjennom trøbblet med å finne ut om jeg tar meg nær av all verdens bagateller"

 

kjenner meg igjen der gitt, hvite norske føler jeg meg trygg på og vet stort sett hvor jeg har.. de litt brunere har jeg sjelden noe med å gjøre med mindre jeg må, rett og slett fordi jeg ikke aner hva hver enkelt tar seg nær av/leser ut av det jeg sier etc.

 

føler at det blir et lite prosjekt å gjøre seg kjent med en som ikke har hatt en typisk etnisk europeisk oppvekst.

 

Nettop. Dette er du ikke alene om og du reagerer med fornuft da visse slike typer rett og slett ikke er gode å ha med å gjøre. Så ser man på konsekvensene av slikt. Folk føler seg utelatt, fryst ut, at noe er galt med dem/ omverden. Noen føler seg truet og mislikt og reagerer med å beskytte seg dvs. bli sur, tøff i trynet som igjen gir negative samhandlinger med andre norske som igjen blir litt varsomme og sirklen igjentar seg..

 

Jeg føler meg som oftest fryst ut når jeg omgås i ukjente sirkler og ute på byn. Jeg føler meg utelatt og dømt. Folk som ikke kjenner meg klarer ikke bli helt komfortable rundt meg. Hvilke kategori faller jeg under? Skal jeg alltid gå rundt og motbevise andres frykt? hvordan skal dette gå når jeg ser all den dritten fra utledninger og reaksjonene som dette skaper? Nordmenn på sin side er kaldere nautrlig av kultur enn østlig kultur, det er jantelov som rår og reaksjoner på sosialt uakseptablet oppførsel er utfrysning som mange ikke fatter og som igjen fyrer sinnet.. igjen en veldig ond sirkel..

 

Hvor lenge klarer jeg og holde ut før jeg gir opp? ikke bare sosialt med jobb/karriære messig.

Regjeringen klarer å få inn all mulig dritt her til lands med ønske om å hjelpe. Ting går vest og sånne som meg sitter igjen med skylda.

 

Frp skjønner hva som skjer med sitt kritiske nesten bitre natur men hvor vil det ta dette hen da? Med frp vil sånne som meg igjen lide uansett..

 

Sv på sin side er på bærtur og skal redde verden..

 

Norge er et merklig land. Deres ledere ble advart da de hentet inn all verdens no body's all verdens bygd og ubrukelige steder for jobber her til lands. De ble advart at folk som hadde gjort seg til no og var til nytte ikke hadde behov for å komme hit mens resten, kriminelle, voldtektmenn, mordere, relgiøse fanatikere flommet inn. Slike som meg som er politiske flyktninger fordi vi bekjemet et relgiøs dikatur regime og rettferdighet kom i mindretall da vi faktisk kunne tenke for oss sjøl og ville kommet oss opp i samfunnet. Vet ikke hvorfor men det virker som vi kunne ha blitt en trussel hvis ting hadde gått for bra.

 

 

Flerkultur er ukultur rett og slett! Jeg har ingen problem med ukjente og uvante ting og er inkluderende men det virker som folk flest ikke er det, og dette gjelder begge sider.. Hva venter fremtiden? 5 mest vanlige navn i hovedstaden var .... skal ikke skrive det da visse kan klikke. Det sier bare litt

Lenke til kommentar
Får vel nesten bare si "stem FRP".

 

Da får vi muligens kasta ut alle innvandrene som skaper helvete, slik at sånne som deg kan leve litt mer vanlig. Dårlig gjort at det skal være så ekstremt mange innvandrere som skal lage F, de ødelegger bare for andre innvandrere som faktisk vil intergrere seg.

 

Så lenge Norge gjør det mulige for snyltere og lykkejegere til å operere fritt, vil vi alltid ha dette problemet. Det er positivt å se godt integrerte innvandrere som mennas er like oppgitt og fortvilt over den økende volden vi ser i hovedstaten.

 

FrP vil ikke gå etter lovlydige og integrerte innvandrere som allerede bor her. De vil senke innvandringen og slå hardt ned på hard kriminalitet som ødelegger rykte for sånne som deg.

Lenke til kommentar

Viss man tar alle de som er på grønnland politistasjon og sender de ut av landet så er det jo plass til en del mer lovlydige innvandrere i Norge. Jeg er selv halvt utenlandsk og synes det er idiotisk at dem soner her og gir andre innvandrere ett dårlig rykte.

Lenke til kommentar

Frykten for det ukjente er vel grunnen til dette. På tv får vi oftest servert ekstremistene, de som virkelig har en bad attitude og som er veldig ustabile. Jeg har selv hatt venner fra både Irak og Afganistan, og hvis vi ser bort fra religion, så er det ikke akkurat forskjeller mellom oss, med unntak av hudfarge.

 

Jeg føler meg til en viss grad utilpass hvis det er flere 18 - 25 år gamle mørkhudede rundt meg, selv om jeg vet at det sjansen for at det skjer noe skummelt ikke er så stor som det jeg tror. Jeg vil ikke føle meg utilpass, men jeg klarer ikke kontrollere det selv. En norsk gjeng kan like så godt ta liv av meg, for å si det slik. Men som sagt, ekstremistene vi får servert via media, har dessverre gitt mørkhudede et veldig dårlig rykte.

 

Integrasjon fungerer nok lettest i form av at de som kommer til landet er spedbarn, og vokser opp med norsk språk og samme oppfatning av ting som den gjennomsnitte nordmann har.

 

Edit: Det finnes helt sikkert unntak når det gjelder sistnevnte, men jeg er ganske sikker på at det er lettere for en femåring som starter på skole samtidig som norske femåringer, og går veien derfra, i forhold til en 45 år gammel mann/kvinne som flytter hit.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Frykten for det ukjente er vel grunnen til dette. På tv får vi oftest servert ekstremistene, de som virkelig har en bad attitude og som er veldig ustabile. Jeg har selv hatt venner fra både Irak og Afganistan, og hvis vi ser bort fra religion, så er det ikke akkurat forskjeller mellom oss, med unntak av hudfarge.

 

Jeg føler meg til en viss grad utilpass hvis det er flere 18 - 25 år gamle mørkhudede rundt meg, selv om jeg vet at det sjansen for at det skjer noe skummelt ikke er så stor som det jeg tror. Jeg vil ikke føle meg utilpass, men jeg klarer ikke kontrollere det selv. En norsk gjeng kan like så godt ta liv av meg, for å si det slik. Men som sagt, ekstremistene vi får servert via media, har dessverre gitt mørkhudede et veldig dårlig rykte.

 

Integrasjon fungerer nok lettest i form av at de som kommer til landet er spedbarn, og vokser opp med norsk språk og samme oppfatning av ting som den gjennomsnitte nordmann har.

 

Edit: Det finnes helt sikkert unntak når det gjelder sistnevnte, men jeg er ganske sikker på at det er lettere for en femåring som starter på skole samtidig som norske femåringer, og går veien derfra, i forhold til en 45 år gammel mann/kvinne som flytter hit.

 

 

Jeg hang på Oslo S frem til jeg var 17. Norsken min er flytende muntlig nå i stor kontrast til det den var for noen år siden, faktisk så at jeg none ganger blir spurt om jeg er adoptert, noe som ikke er positivt i mine øyne da får det til å fremstå at folk virkelig tror at man må være spesiell for å ikke havne under yalla gruppen.

 

Integrering er overvurdert. For meg handlet det ikke om integrering bare men heller sunn skjønn og folkeskikk selv om man beholder gamle skikker. Jeg vil heller at visse grupperinger ser og peller seg langt bort fra dette landet før jeg kan sette ned foten med ren samvittighet når jeg får tilslengt dritt. problemet nå er bare at det nesten er umulig å skille mellom de som er bitre og trenger noen å skylde på, og de som har opplevd faenskapet og som rett og slett er dritt lei. Jeg tilhører sistnevnte gruppen og innrømmer rett ut at jeg har mine fordommer og er rasistisk mot visse relgion

Endret av mennas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...