Gå til innhold

Velfortjent skryt til JP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe (har ikke gjort det helt enda) D80 fra Japanphoto.

Helt fra første stund fikk jeg et utrolig positivt intrykk av JP.

Sjekket litt rundt ang. tilgjengeligheten og har sendt og mottatt flere hyggeleige mail.

Men det som virkelig imponerte meg var den hurtige responsen. Jeg sendte en forespørsel midt på dagen innenfor åpningstidene, for så og få godt svar. Sendte igjen et oppfølgende spørsmål kvart over ti på kvelden, og de er ikke snauere enn at de svarer samme kveld (!).

Sendte så mail til flere av de spesifike JP butikkene ang lagerstatus, og da jeg kom hjem fra skolen lå svarene og ventet på meg.

I forhold til hva jeg har opplevd av generell kundeservice, kundetelefoner og mail. Så er dette rett og slett imponerende, og håper dette gode førstemøte med JP ikke bare er et engangs tilfelle (tviler sterkt).

Vet flere sikkert er klar over dette, men jeg ble så imponert at jeg følte for å lage en tråd om det ;)

Kjetil

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må også si jeg er fornøyd, og har kjøpt mine siste 3 kameraer der.

Kjappe å svare på spørsmål, god hjelp i butikken, men ikke minst:

da jeg skulle kjøpe en 30D på kjempesalget tidligere i år, hadde de bare et par igjen spredt rundt i Norge, og da sendte de den gratis fra Porsgrunn til Oslo i løpet av få timer!

Skrevet
Skal kjøpe (har ikke gjort det helt enda) D80 fra Japanphoto.

Helt fra første stund fikk jeg et utrolig positivt intrykk av JP.

Sjekket litt rundt ang. tilgjengeligheten og har sendt og mottatt flere hyggeleige mail.

Men det som virkelig imponerte meg var den hurtige responsen. Jeg sendte en forespørsel midt på dagen innenfor åpningstidene, for så og få godt svar. Sendte igjen et oppfølgende spørsmål kvart over ti på kvelden, og de er ikke snauere enn at de svarer samme kveld (!).

Sendte så mail til flere av de spesifike JP butikkene ang lagerstatus, og da jeg kom hjem fra skolen lå svarene og ventet på meg.

I forhold til hva jeg har opplevd av generell kundeservice, kundetelefoner og mail. Så er dette rett og slett imponerende, og håper dette gode førstemøte med JP ikke bare er et engangs tilfelle (tviler sterkt).

Vet flere sikkert er klar over dette, men jeg ble så imponert at jeg følte for å lage en tråd om det ;)

Kjetil

Jeg har selv kjøpt 4 stk dslr og x-antall objektiver hos Japan Photo de siste tre årene og god service leverer dem alltid. Dem holder hva dem lover og ringer deg om dem har sagt dem skal det.

I motsetning til Foto&Video som jeg ringte for ca 1mnd siden og skulle bli oppringt igjen da den rette personen ble ledig, hørte ikke noe mer og stakk innom da jeg var i Oslo. Gjorde pro-selgeren oppmerksom på hva dem hadde lovet og han kom med en masse dårlige unnskyldninger og lovet på nytt at jeg skulle bli kontaktet innen mandagen etter (det er nå sikkert 3-4uker siden den mandagen og jeg har ennå ikke hørt noe). Studio-pærene jeg skulle ha måtte jeg bestille et annet sted.

Skrevet

Har også postitive erfaringer med JP, de er svært profoesjonelle og høflige (selv i et tilfelle der jeg var på kanten irritert - etter at epost fra JP hadde blitt slettet av mitt spam-vern) - så der er det proffe folk som yter service ja.

Skrevet

Jeg tørr påstå at disse målingene ikke er så altfor nøyaktige.

Så at dagbladet skrev det var basert på 7800 stykker, og man må også se på hvor tilgjengelige de forskjellige butikkene er. Jeg mener, Fotoknudsen har f.eks mange flere butikker i utkantene enn Japan Photo. Når man da ringer folk over hele landet, er det bare noen av dem de faktisk har erfaring fra.

Jevnt over virker det som om Japan Photo har mange fornøyde kunder, og det er da faktisk det som er det viktigste for enhver kjede. Service som mål nummer en er den største grunn til at jeg selv går et sted og ikke et annet.

:)

Skrevet

henger meg på her..

jeg var innon japan photo i bergen her forleden.

og jeg ble virkelig imponert over hjelpen jeg fikk.

og prisene syntes ikke jeg var ille iforhold til andre.

velfortjent skryt vist alle jp butikkene er som denne.

takk for hjelpen JP

Skrevet

Må bare fortsette på denne tråden. Det hadde seg slik at D80 og 18-70mm ikke var på lager på Oppegård (linsa var der). Huset ble sendt dit på dagen og pakken var på vei klokka fire ;)

Men takket være pinse er pakken nå "bare" i Drammen, satser på å ha kamera i hus i morgen ^^

Kjetil

Skrevet
Pro-shopen i Bergen er en veldig god JP-filial. Dyktige folk der.

Så dem har Pro-shop i Bergen....? jeg vil også ha det her i Fredrikstad...

Stephan???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...