Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 2001 problemer


Anbefalte innlegg

Nå har jeg NAF testet en Golf som jeg vurderer å kjøpe. Kom tilbake med et par feil som selger er villig til å reparere. Før jeg bestemmer meg er det noen anmerkninger fra NAF testen som jeg vil forhøre meg om:

 

* 301 Utvendig tilstand motor: Oljelekkasje på motor - rengjør for nærmere kontroll.

* 322 Kjølesystem: Lavt kjølevæskenivå

* 322 Kjølesystem: Koker

* 406 Drivaksel: Løst feste på drivakselmansjett indre høyre foran

* 514 Ladespenning generator: For lav spenning

* Slag når girspak føres fra "P" til "R" (automat-kasse).

 

Noen Golf-eier som har opplevd tilsvarende og vet om noen av disse feil kan være alvorlige, eventuelt om de er symptomer på andre feil?

 

Selv har jeg lite erfaring med bil, men husker at før toppen røyk på fattern's gamle vw caravelle så drakk motoren kjøleveske som en tørst alkis og kokte rett som det var. Å fylle på kjøleveske for å fikse kjølesystemet hadde mao liten effekt fordi toppakningen var problemet.

 

Noen som har kommentarer? Dersom selger utbedrer alle feil rapportert fra naf, er det noe som tilsier at jeg ikke bør gå for bilen? Bilen er pen og virker velholdt, alle servicer ihht servicehefte.

 

Fakta om bilen

* golf 2001 stv

* 1.6l bensin

* gått ca 126000

* alle servicer etter boka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Automatkasser som "hakker" er som regel synonymt med slitasje. Gåen mansjett kan ha sluppet inn ditt i leddet, noe som kan resultere i at hele drivarmen må byttes.

 

Misstenker verkstedet "gåen toppakning" gjør du lurt i å gå avgårde med penga i behold. Sånne feil koster skjorta.

Lenke til kommentar

Mer spesifikk ladespenning? Den ligger alltid litt lavt på vag biler...

 

Drivmansjetten sitter ganske godt på de her uten festebånd så ville ikke tenkt så mye på det..

 

Selvsagt lite kjøleveske når den driver og koker. Sikkert en termostidsbryter eller den jalla termostaten som ikke tåler frostveske. Tror ikke den sitter på 1.6.

 

De kunne speifisert litt mer om hvor det lekker olje.. mellom motor og gir eller er alt innsausa?

 

Anmerkning på automatkassa. Ikke kjøp bilen!

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar
Mer spesifikk ladespenning? Den ligger alltid litt lavt på vag biler...

 

Drivmansjetten sitter ganske godt på de her uten festebånd så ville ikke tenkt så mye på det..

 

Selvsagt lite kjøleveske når den driver og koker. Sikkert en termostidsbryter eller den jalla termostaten som ikke tåler frostveske. Tror ikke den sitter på 1.6.

 

De kunne speifisert litt mer om hvor det lekker olje.. mellom motor og gir eller er alt innsausa?

 

Anmerkning på automatkassa. Ikke kjøp bilen!

 

Takk for alle svar så langt!

 

Jeg kan dessverre ikke spesifisere noe særlig mer da jeg har gjengitt punktene akkurat slik dem stod på naf rapporten.

 

Hva mener du/dere dersom selger utbedrer alle feil, inkl automatkassa? Han har tilbudt å fikse alle feilene ved merkeverksted som har utført alle servicene.

Lenke til kommentar
Mer spesifikk ladespenning? Den ligger alltid litt lavt på vag biler...

 

Drivmansjetten sitter ganske godt på de her uten festebånd så ville ikke tenkt så mye på det..

 

Selvsagt lite kjøleveske når den driver og koker. Sikkert en termostidsbryter eller den jalla termostaten som ikke tåler frostveske. Tror ikke den sitter på 1.6.

 

De kunne speifisert litt mer om hvor det lekker olje.. mellom motor og gir eller er alt innsausa?

 

Anmerkning på automatkassa. Ikke kjøp bilen!

 

Takk for alle svar så langt!

 

Jeg kan dessverre ikke spesifisere noe særlig mer da jeg har gjengitt punktene akkurat slik dem stod på naf rapporten.

 

Hva mener du/dere dersom selger utbedrer alle feil, inkl automatkassa? Han har tilbudt å fikse alle feilene ved merkeverksted som har utført alle servicene.

 

Det første jeg tenker når jeg leser dette er at selger er veldig interessert i å bli kvitt bilen.. Jeg ville tenkt meg om tre-fire ganger minst før jeg kjøpte denne. Det er en Golf det er snakk om, en bil det er så mange av på markedet at jeg ville heller funnet meg en annen som var i tipp topp stand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...