Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nitendo ds, får den ikke på nett:(


Anbefalte innlegg

Broren min avnt en ds i donald. Det er en helt vanelig ds lite slik som man får skjøpt i butikken.

Men jeg får den ikke på nette. Jeg finner det trådløse nettet vårt men får ikke obla til.

Har pasord på nettet er det grunnen?

 

vil ikke ta vekk pasordet siden jeg bor litt vel senttalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke helt feil støtter ikke Nintendo DS trådløse nett som er sikret med WPA (med mindre du legger inn tredjepartsprogramvare).

Hvis du ha sikret nettet med WPA, sett den over til WEP og prøv igjen.

 

Du bør forresten være klar over at WEP er veldig usikkert, og at det ikke er noe problem å hacke seg igjennom.

Lenke til kommentar

nei! Er såpas smart da

 

Jeg finner det rådløse nettet på dsen(når jeg søker) så når jeg kobler til de skriver jeg inn pasordet og trykker ok. Så skjer det ikke noe mer men kommer ikke på nett.

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Det du må gjøre er å gå inn på på webgrensesnittet til den trådløse routeren din. Ipadressen din kan du finne ved å trykke på:

 

[Windows-knapp]+[r]

Skriv inn "cmd"

Skriv inn "ipconfig" i terminalvinduet

Ip-adressen til routeren din skal da stå under "Default Gateway". Vanligvis er denne 192.168.1.1 eller lignende.

 

Når du har funnet ut ipadressen, skriv denne inn i URL-vinduet til nettleseren din (der det mest sannsynlig står diskusjon.no/[et eller annet] nå). Du vil da bli spurt om å skrive inn et brukernavn eller passord. Jeg vet ikke hva default-passordet på routeren din er, eller om du har satt noe selv. Dette passordet er ikke det samme som det du bruker til å koble til det trådløse nettet. For å finne det ut, søk etter "default password" i tillegg til modelnummeret på routeren din på google.

 

Så fort du er logget inn, begi deg over til "Wireless configuration" eller noe lignende, og let etter "Security". Inne på denne siden her skal det stå et felt som heter "Security Mode" eller noe sånt, og sett denne til WEP. Det eneste du nå trenger å gjøre er å spesifisere ett passord, samt lagre konfigurasjonen. Når du da prøver å koble deg opp mot routeren på DS'en, burde det fungere.. Hvis det ikke gjør det, kan jeg dessverre ikke hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...