Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IBM T41 med Ubuntu 8.04 LTS og Wi-Fi med WPA kryptering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er det noen kloke hoder her som kan hjelpe meg litt???

Jeg har som sagt i overskriften sier en IBM ThinkPad T41 med Ubuntu 8.04 på som jeg gjerne skulle ha fått koblet på hjemme nettverket mitt, men av en eller annen underfundig grunn vil den ikke godta passordet mitt når jeg prøver å koble opp. Den funker fint uten kryptering, men i det øyeblikket jeg slår på WPA krypteringen nekter den plent å logge seg på nettet...

 

Det skal sies at jeg har et passord på ti bokstaver og tall. Noen som kan ha en viss peiling på hva som skaper problemer??? Trådløs punktet er en Thomson SpeedTouch 780 WLT, standard config fra Telenor.

 

Er det noen som har vært borti dette før? Er det driveren til WIFI korte som er feil eller er det noen annet???

 

Alle svar tas i mot med takk...

 

P.S. Samme PC med XP koblet opp som en drøm...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Mest sannsynlig støtter ikke den bundla driveren for nettverkskortet WPA. Har du prøvd med WEP? ubuntucommunityet har har en howto for wpa her, ellers er det også muligheter på irc, server irc.freenode.net, kanalen #ubuntu, evt #ubuntu-no som er den norske støttekanalen. Klarer du å finne ut hvilket chipset det er på nettverkskortet ditt?

Lenke til kommentar

Hepp igjen, jeg er hissig på grøten ;)

Ville bare fortelle at jeg nu bruker en livecd på en packardbell med Intel Corporation PRO/Wireless 4965 AG or AGN Network Connection (rev 61) trådløst nettverkskort, og jeg kobla meg opp på WPA-beskyttet nett easy-peasy. Så da spørs det nok hvilket nettverkskort du har og hvilken driver som følger med ubuntu på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...