Gå til innhold

Nye avsløringer om Halo Wars (X360)


Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle det dumt at man slipper å vri kameraet? Det gjør jo ting enklere hvis man ikke må sitte og skifte vinkel hele tiden. Uansett er ikke dette et problem, da de som synes det er dumt at man ikke endre kameravinkel kan endre den så mye de vil selv om det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle det dumt at man slipper å vri kameraet? Det gjør jo ting enklere hvis man ikke må sitte og skifte vinkel hele tiden. Uansett er ikke dette et problem, da de som synes det er dumt at man ikke endre kameravinkel kan endre den så mye de vil selv om det ikke er nødvendig.

 

Problemet er som sagt ikke nødvendigvis at dette spillet er lagd så man ikke må vri kamraet, problemet er at de ser seg mer eller mindre nødt til dette for å få gode kontroller. Dermed kan man se for seg at noen har en ide for et spill der fri dreining gjør spillet bedre, men de har i praksis ikke mulighet til å gjøre spillet avhengig av dette, derfor er det en begrensing.

 

AtW

Lenke til kommentar
Problemet er som sagt ikke nødvendigvis at dette spillet er lagd så man ikke må vri kamraet, problemet er at de ser seg mer eller mindre nødt til dette for å få gode kontroller. Dermed kan man se for seg at noen har en ide for et spill der fri dreining gjør spillet bedre, men de har i praksis ikke mulighet til å gjøre spillet avhengig av dette, derfor er det en begrensing.

 

AtW

At man er ikke er avhengig av å vri kameraet kan umulig være en begrensning. Hvis de har en ide om at å slippe å vri kameraet gjør spillet bedre, er vel det bedre enn å måtte vri kameraet for å greie å holde kontroll på styrkene.

 

Er man tvunget til å måtte vri kameraet er det en begrensing, hvis dette ikke er nødvendig, men valgfritt, er det absolutt en fordel for både kontrollsystemet og hele spillet.

Lenke til kommentar
Problemet er som sagt ikke nødvendigvis at dette spillet er lagd så man ikke må vri kamraet, problemet er at de ser seg mer eller mindre nødt til dette for å få gode kontroller. Dermed kan man se for seg at noen har en ide for et spill der fri dreining gjør spillet bedre, men de har i praksis ikke mulighet til å gjøre spillet avhengig av dette, derfor er det en begrensing.

 

AtW

At man er ikke er avhengig av å vri kameraet kan umulig være en begrensning. Hvis de har en ide om at å slippe å vri kameraet gjør spillet bedre, er vel det bedre enn å måtte vri kameraet for å greie å holde kontroll på styrkene.

 

Er man tvunget til å måtte vri kameraet er det en begrensing, hvis dette ikke er nødvendig, men valgfritt, er det absolutt en fordel for både kontrollsystemet og hele spillet.

 

Det er jo som å si "å slippe å sikte på y-aksen kan umulig være en begrensing", men det kan det være, det var en grei begrensing på fps-spill nrå folk ikek brukte mus, men man fikk flere muligheter senere, så mange spill alr en sikte på y-aksen også. Med gode kontroller kan man lage et spill både der man slipper å vri kamreat, og der man må vri kamraet, pga kontrollbegrensinger så er man derimot "nødt" til å bare lage spill der man vrir minst mulig på kamraet.

 

AtW

Lenke til kommentar

At man er ikke er avhengig av å vri kameraet kan umulig være en begrensning. Hvis de har en ide om at å slippe å vri kameraet gjør spillet bedre, er vel det bedre enn å måtte vri kameraet for å greie å holde kontroll på styrkene.

 

Er man tvunget til å måtte vri kameraet er det en begrensing, hvis dette ikke er nødvendig, men valgfritt, er det absolutt en fordel for både kontrollsystemet og hele spillet.

 

Det er jo som å si "å slippe å sikte på y-aksen kan umulig være en begrensing", men det kan det være, det var en grei begrensing på fps-spill nrå folk ikek brukte mus, men man fikk flere muligheter senere, så mange spill alr en sikte på y-aksen også. Med gode kontroller kan man lage et spill både der man slipper å vri kamreat, og der man må vri kamraet, pga kontrollbegrensinger så er man derimot "nødt" til å bare lage spill der man vrir minst mulig på kamraet.

 

AtW

På PC kunne man også laget spill hvor man ikke endre kameravinkel, men latt spilleren selv velge om man vil gjøre det eller ikke. Så lenge man har frihet til å velge om man vil vri kameraet eller ikke, synes jeg det er en fordel. Det er en enda større fordel om man slipper å vri kameraet, fordi ulike kameravinkler i RTS ikke alltid er like greit å holde orden på. Hvis man derimot har et sterkt ønske om å se ting fra en annen vinkel, er det bare å vri på kameraet. Det vil ikke ha noen innvirkning på spillopplevelsen at man ikke blir tvunget til å endre kameravinkel, nettopp fordi man står helt fritt til å velge selv.

 

Hvis man vil snu på kameraet er det bare å sette i gang, men det er positivt at man ikke blir tvunget til det.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår du leser mine innlegg en gang til, det er ikke for å være frekk eller noe, men du virker ikke til å ha fått med deg hva jeg sier. Probleet er at spillprodusentene er mer eller mindre låst til å gjøre slike ting fordi kontrollene er dårlige. Det er ikke en fordel at de er låst til det. Enkelte gameplay-elmenter er avhengig av at man vrir kamraet for at det skal funke bra, om man til konsoll ikke kan lage spill med slike gameplay-elmenter er det en begrensing.

 

AtW

Lenke til kommentar

Som selvutnevnt Halo-fan må jeg si at dette ser veldig lovende ut. Eneste problemet jeg har er at dette kommer på konsoll. Jeg takler bare ikke FPS eller RTS-spill på konsoll. Håper virkelig at de gir det ut på PC etter hvert også, for da tror jeg de kan få solgt flere kopier. Det er synd å begrense et sånt spill til å kun være tilgjengelig på Xbox 360.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår du leser mine innlegg en gang til, det er ikke for å være frekk eller noe, men du virker ikke til å ha fått med deg hva jeg sier. Probleet er at spillprodusentene er mer eller mindre låst til å gjøre slike ting fordi kontrollene er dårlige. Det er ikke en fordel at de er låst til det. Enkelte gameplay-elmenter er avhengig av at man vrir kamraet for at det skal funke bra, om man til konsoll ikke kan lage spill med slike gameplay-elmenter er det en begrensing.

 

AtW

 

Jeg mener likevel at det er mye bedre å ha et spill hvor man kan velge selv om man skal vri kameraet. Det er ikke sikkert kontrollene er dårlige, som du sier. Kanskje kontrollene fungerer like bra som til PC hvis man fjør visse endringer, som jeg ikke føler vil begrense noe som helst siden man fortsatt kan vri og vende på kameraet så mye man vil.

 

Utviklerne må gjøre noen grep for at man ikke skal tvinge folk til å måtte endre vinkel, men det er ikke noe problem. Spillet vil antakeligvis ikke endre seg nevneverdig, annet enn at man slipper å vri.

 

Som selvutnevnt Halo-fan må jeg si at dette ser veldig lovende ut. Eneste problemet jeg har er at dette kommer på konsoll. Jeg takler bare ikke FPS eller RTS-spill på konsoll. Håper virkelig at de gir det ut på PC etter hvert også, for da tror jeg de kan få solgt flere kopier. Det er synd å begrense et sånt spill til å kun være tilgjengelig på Xbox 360.

 

Det vil som nevnt komme mange endringer med tanke på kontrollsystem til dette spillet. Det ergode muligheter for at det ikke kan sammenlignes med andre RTS på konsoll. WiC skal få noe av det samme.

Lenke til kommentar
Jeg foreslår du leser mine innlegg en gang til, det er ikke for å være frekk eller noe, men du virker ikke til å ha fått med deg hva jeg sier. Probleet er at spillprodusentene er mer eller mindre låst til å gjøre slike ting fordi kontrollene er dårlige. Det er ikke en fordel at de er låst til det. Enkelte gameplay-elmenter er avhengig av at man vrir kamraet for at det skal funke bra, om man til konsoll ikke kan lage spill med slike gameplay-elmenter er det en begrensing.

 

AtW

 

Jeg mener likevel at det er mye bedre å ha et spill hvor man kan velge selv om man skal vri kameraet. Det er ikke sikkert kontrollene er dårlige, som du sier. Kanskje kontrollene fungerer like bra som til PC hvis man fjør visse endringer, som jeg ikke føler vil begrense noe som helst siden man fortsatt kan vri og vende på kameraet så mye man vil.

 

Utviklerne må gjøre noen grep for at man ikke skal tvinge folk til å måtte endre vinkel, men det er ikke noe problem. Spillet vil antakeligvis ikke endre seg nevneverdig, annet enn at man slipper å vri.

 

Kanskje ikke dette spillet, men kanskje et annet spill var tiltenkt gameplay-elmenter som er avhengig av vrdining, eller man hadde kommet på nye og gode gameplay-elementer om man slapp å forholde seg til denne begrensingen. Man kan ikke komme bort ifra at slikt er en begrensning, for enkelte titler antakelig ikek en stor begrensing, for andre en større begrensing, i alle tilfeller, nettopp en begrensning.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg regnet med at det var dette spillet vi diskuerte. Hvis et spill skal konverteres fra PC til konsoll, og gameplay-elementer fra PC-versjonen som krever vridning av kameraet ikke er mulig på konsoll, er det en begrensing. Dette spillet er imidlertid bygget opp for konsoll fra grunnen av, så gameplay som krever andre kameravinkler har aldri vært et tema. Du kan godt kalle det en begrensing for RTS på konsoll, men det er ikke alltid like interessant å vri kameraet, og for meg vil det ikke by på noen problemer at jeg ikke har gameplay-elementer som krever andre vinkler.

Lenke til kommentar
Jeg regnet med at det var dette spillet vi diskuerte. Hvis et spill skal konverteres fra PC til konsoll, og gameplay-elementer fra PC-versjonen som krever vridning av kameraet ikke er mulig på konsoll, er det en begrensing. Dette spillet er imidlertid bygget opp for konsoll fra grunnen av, så gameplay som krever andre kameravinkler har aldri vært et tema. Du kan godt kalle det en begrensing for RTS på konsoll, men det er ikke alltid like interessant å vri kameraet, og for meg vil det ikke by på noen problemer at jeg ikke har gameplay-elementer som krever andre vinkler.

 

Som sagt, det virker som du misforstår innholdet i innleggene mine, jeg prøver å være så kalr som mulig, og har prøvd å få fram at jeg har forsåøkt å heve diskusjonen litt opp på et genrelt nivå. Uansett, om man snakker om dette spillet, så kan det godt hende produsentene har måttet forkaste gode ideer pga begrensingene dette gir. At det ikke alltid er en stor begrensing, eller at du ikke tror begrensingen vil affisere deg personlig, hinrer ikke ting i å være en begrensene faktor.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Men trenger det å være en begrensing som gjør spillet mindre morsomt? FPS-spill vil alltid være best på en pc med mus og tastatur, men det hindrer ikke folk til å kose seg med FPS-på konsoll.

Jeg klarer i grunn ikke å se at kameraet skaper så store problemer, RTS var da meget underholdene i 2d-eraen, så hvorfor skal fast kameravinkel plutselig ikke være underholdene lenger.

Lenke til kommentar
Men trenger det å være en begrensing som gjør spillet mindre morsomt? FPS-spill vil alltid være best på en pc med mus og tastatur, men det hindrer ikke folk til å kose seg med FPS-på konsoll.

Jeg klarer i grunn ikke å se at kameraet skaper så store problemer, RTS var da meget underholdene i 2d-eraen, så hvorfor skal fast kameravinkel plutselig ikke være underholdene lenger.

 

Doom var også veldig underoldene, selv om man ikke kunne sikte langs y-aksen, men det var allikevel en begrensning. Hadde doom vært bedre om man kunne det? Min erfaring med senere moodifikasjoner indikerer at ja, doom hadde vært noe bedre om man kunne det. Men det var goså veldig underholdene uten. Så for å ta tak i innlegget ditt, spill kan fint være underholdene selv om de kunne vært noe mer underholdene med gode kontrollere ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Du må jo sette det i perspektiv da, mann. Sikting langs y-aksen i fps er svært viktig for gameplayet, kameravriding i RTS ser jeg ikke på et like viktig gameplay-element. Årsaken til at Enesmble Studio har komt fra til denne avgjørelsen er jo åpenbar. Ting går tregere med en gampads i forhold til mus og tastatur, og det må man ta hensyn til. Jeg forventer at gamplayet i Halo Wars vil gå en del tregere enn vanlig i RTS-spill på pc. Skulle spillerne begynne å måtte vri på kamereaet, måtte gamapleyet gått enda tregere, full oversikt er viktig i RTS-genren. Her har altså Ensemble Studio inngått et kompromiss på samme måte som at man ikke kan lage et fps-spill på dagens konnsoller med like hastigt gameplay som en fps på pc. Spillutvikerne må hele tiden tilpasse spill-idèene sine for tilgjengelig teknologi. I tillegg virker det litt hysterisk å kritisere når du ennå ikke vet resultatet. Eneste du sier er jo at det kan skape begrensinger, men la oss nå vente og se hvordan spillet blir før vi kommer med endelige konklusjoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...