Gå til innhold

Antennen: Så er det likevel forskjell ?


Anbefalte innlegg

Har etterlyst i tester en for meg viktig funksjon nemlig mobilens antenneegenskaper. I butikken sies det gjerne at det er er blitt så likt - ingen forskjell - kan også avhenge av sim-kortet.

 

Da jeg leste denne testen på SE K660i, ble jeg obs på følgende utsagn: " Vi opplevde også at telefonen beholdt dekningen der andre modeller måtte gi tapt."

 

Aha, så da kan det altså være forskjell. Synd at ikke denne mobilen har 3,2 megapixelkamera, da hadde det muligens blitt kjøp. Virker veldig bra ellers.

 

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsso...9584/konklusjon

Endret av geirm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva dekning er det som er bedre?? 3G? 900? 1800? Synes det var litt dårlig at det ikke kom fram. Vedr kamera; skal du skrive ut bilder i f.eks 10x15 cm så trenger du ikke mer enn 0.8 Megapixel. Øyet ser ikke forskjellen etter det. Skal du begynne å zoome eller lage større bilder enn 10x15 cm så kan man heller sikte på litt mer pixler. Hvordan optikken er har mye å si for bildekvaliteten. Har ikke prøvd kameraet til denne telefonen noe særlig, så jeg kan ikke uttale meg så mye om det. Fikk litt fnatt av hvordan de hadde plassert ring- og leggpå-knappen i forhold til de siste SE-telefonene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Har etterlyst i tester en for meg viktig funksjon nemlig mobilens antenneegenskaper. I butikken sies det gjerne at det er er blitt så likt - ingen forskjell - kan også avhenge av sim-kortet.

 

Da jeg leste denne testen på SE K660i, ble jeg obs på følgende utsagn: " Vi opplevde også at telefonen beholdt dekningen der andre modeller måtte gi tapt."

 

Aha, så da kan det altså være forskjell. Synd at ikke denne mobilen har 3,2 megapixelkamera, da hadde det muligens blitt kjøp. Virker veldig bra ellers.

 

http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsso...9584/konklusjon

 

Klart at der er store forskjeller på dekning fra mobil til mobil og merke til merke.

Kan til og med være forskjell på samme type mobil av samme merke med forskjellig firmware.

Jalla mobil som Siemens har i mange tilfeller en knall god dekning.

++ Bruk telenor sitt nett da :!:

Hørte faktisk fra ett samboer par som hadde samme operatør (telenor) og samme mobil Nokia 3200.

Kjerriga i huset hadde full dekning, mens mannen i huset hadde 1 til 3 streker.

Om dette var simkort forskjeller eller firmware vet ingen :ermm:

+Mange gamle nokia f.eks 5110, 6110, 6150 har knall god dekning i forhold til nye modeller :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...