Gå til innhold

AoC: What goes up goes down....

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sorry, men de du snakker om er ikke i målgruppen til hverken aoc, wow, lotro osv.. Aoc krever endel på max, med man kan fint spille det på lavere settings med ganske mye eldre maskiner. Det ser heller ikke så ille ut på lavere settings. Så om man ikke har en pc som kan kjøre aoc på lav/medium setting har den veldig mange år bak seg..

Den gruppen som du mener ikke er i målgruppen er årsaken til at jeg og mange andre spiller i det hele tatt, WoW har vært en genial mulighet for mange "gamere" til å spille dataspill sammen med dem som ellers ikke rører dataspill. En ting som har trukket mange kunder til WoW er ikke banebrytende grafikk eller teknologi i spillet, men rett og slett at det har vært et spill som mange har kunnet samles rundt. Er spillet for vanskelig eller for krevende mister spillet denne effekten og blir et spill for de spesielt interesserte.

Men det er jo ingen overaskelse ettersom Funcom allerede har sagt at de har laget et spill for entusiaster og ikke noe som kan stille seg opp mot f.eks. WoW.

F00rk, I omtrent en halvtime til, da er jeg ferdig på jobb og kan trekke frisk luft på veien hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sorry, men de du snakker om er ikke i målgruppen til hverken aoc, wow, lotro osv.. Aoc krever endel på max, med man kan fint spille det på lavere settings med ganske mye eldre maskiner. Det ser heller ikke så ille ut på lavere settings. Så om man ikke har en pc som kan kjøre aoc på lav/medium setting har den veldig mange år bak seg..

Den gruppen som du mener ikke er i målgruppen er årsaken til at jeg og mange andre spiller i det hele tatt, WoW har vært en genial mulighet for mange "gamere" til å spille dataspill sammen med dem som ellers ikke rører dataspill. En ting som har trukket mange kunder til WoW er ikke banebrytende grafikk eller teknologi i spillet, men rett og slett at det har vært et spill som mange har kunnet samles rundt. Er spillet for vanskelig eller for krevende mister spillet denne effekten og blir et spill for de spesielt interesserte.

Men det er jo ingen overaskelse ettersom Funcom allerede har sagt at de har laget et spill for entusiaster og ikke noe som kan stille seg opp mot f.eks. WoW.

F00rk, I omtrent en halvtime til, da er jeg ferdig på jobb og kan trekke frisk luft på veien hjem.

Funcoms neste MMO kan kanskje være mer for "vanlige" folk. Secret World trenger nok litt tid før det er klart til utgivelse, og dermed burde ikke systemkravene være et like stort hinder som i dag. Altså for denne gruppen du snakker om.

Gleder meg forøvrig til å utforske Conans verden med min splitter nye PC, bare jeg får tak i et skjermkort i tide:D

Skrevet

Funcoms neste MMO kan kanskje være mer for "vanlige" folk. Secret World trenger nok litt tid før det er klart til utgivelse, og dermed burde ikke systemkravene være et like stort hinder som i dag. Altså for denne gruppen du snakker om.

Gleder meg forøvrig til å utforske Conans verden med min splitter nye PC, bare jeg får tak i et skjermkort i tide:D

Du tar stort feil der...

Skrevet

Du tar stort feil der...

Hvor? Hvis du mener jeg tar feil når jeg sier jeg gleder meg til å spille AoC, så tar du nok stort feil der ;)

Skrevet (endret)

Andykiller... la oss vente til spillet kommer før vi tar forhastende konklusjoner om at det suger balle.

Endret av Bjohansen
Skrevet

Årsaken til at så mange fattet interesse i World of Warcraft var rett og slett det grunnlaget Blizzard hadde bygd gjennom Warcraft-serien tidligere. Du drar en hel del ut av rumpa uten å komme med kildehenvisninger i det heletatt, noe som leder meg til å tro at du har en forutinntatt vegring mot Age of Conan. Og med fare for å gå off-topic kan det virke som om du har et stort problem med MMORPG-spill i det heletatt etter postene du har etterlatt deg som tidligere WoW-spiller å dømme.

Yiff yiff, forresten.

Skrevet

Loeve, Kildehenvisningen blir meg selv, jeg ser selv hvordan WoW trekker eller rekrutterer nye dataspillere og disse tar igjen med vennene sine. Det er paa mange maater et spill for alle og det tror jeg bidrar veldig til at saa mange spiller det, det er i alle fall slik i min vennekrets.

Age of Conan har jeg vaert skeptisk til lenge, helt siden jeg leste for mye om det. Kan ikke se for meg at et slikt spill blir en stor hit, men de klarer nok aa kapre de som er lei nok av WoW. Ideen om realtime-combat skuffer meg siden jeg er veldig skeptisk til at de klarer aa lage fikse det paa en god maate. Men naa er det bare en uke igjen til det kommer og da faar vi se.

Jeg er veldig glad i MMO spill, perfekte er de nok ikke og det er mye jeg kunne tenkt meg kunne vaert annerledes. WoW-konto har jeg enda, jeg syntes enda det er g0y aa spille opp helter der fra starten av.

Skrevet

Hva gjør du på Age of Conan forumet Pycnopedia? Eller hva gjør du på spill forumet i det hele tatt egentlig? Vær eneste post jeg leser som du har skrevet klager du jo bare. Dette er et diskusjon forum å vi har jo alle lov til å våre meninger, men jeg skjønner ikke at du gidder. Vær eneste post du skriver så klager du bare i vei på vor dårlig spillet er, eller hvor skeptisk du er til det og det, eller at spill dreper osv.

Gidder vanligvis ikke å svare på innleggene dine men nå begynner jeg å bli passe lei.

Skrevet
Dette er et diskusjon forum å vi har jo alle lov til å våre meninger,

Helt enig.

Blant min vennegjeng er jeg den st0rste paadriveren til AoC, jeg pr0ver aa faa med saa mange som mulig. Har en liste paa omlag 20 navn som jeg vil skal bli lengre, men jeg har mistet mye av troen.. AoC har jo ingenting spesielt bra eller nytt som er aa skryte av. Eneste blir kampsystemet som jeg mener har 50% sjanse for aa vaere bra eller bli kjipt i lengden..

Jeg hadde haapet at noen her skulle vite om ting fra AoC som virkelig overbeviste, men det skjer ikke saa jeg faar bare krysse fingrene og haape det blir bedre enn hva det ser ut til.

Skrevet (endret)

Helt enig.

Blant min vennegjeng er jeg den st0rste paadriveren til AoC, jeg pr0ver aa faa med saa mange som mulig. Har en liste paa omlag 20 navn som jeg vil skal bli lengre, men jeg har mistet mye av troen.. AoC har jo ingenting spesielt bra eller nytt som er aa skryte av. Eneste blir kampsystemet som jeg mener har 50% sjanse for aa vaere bra eller bli kjipt i lengden..

Jeg hadde haapet at noen her skulle vite om ting fra AoC som virkelig overbeviste, men det skjer ikke saa jeg faar bare krysse fingrene og haape det blir bedre enn hva det ser ut til.

Age of conan kommer til å utvikle seg, å få nye ting eller gjøre ting bedre.

Det er det største prosejektet Funcom har hat noen sinne.

Jeg tror Funcom er villig til å utvikle seg etter hvordan mmo folket vil ha det.

Og prinsippene til age of conan er absolutt bra.

Som Erlend sa: Release er ikke slutten får oss som utvikler spillet, det er det skikkelige begynelsen.

Endret av AtleBer
Skrevet

Helt enig.

Vel du vil bli fort lei, er det samme gamle WoW.

Skrevet

Gamereactor hadde en anmeldelse av AoC nå i det nyeste bladet.

Grafikk: 9,

Lyd: 10/10

Gameplay: 9/10

Holdbarhet: 9/10

Resultat: 9/10

Så er ikke alle som deler deres overdrevne pessimisme, for å si det mildt..

Skrevet
Gamereactor hadde en anmeldelse av AoC nå i det nyeste bladet.

Grafikk: 9,

Lyd: 10/10

Gameplay: 9/10

Holdbarhet: 9/10

Resultat: 9/10

Så er ikke alle som deler deres overdrevne pessimisme, for å si det mildt..

Konge...helt konge! Er kjempe glad på Funcom's vegne! Og gleder meg sykt til å få retail versjonen! :)

Skrevet (endret)
Grafikk 9? :(

Reagerte litt på det jeg også, Gamereacter ga wow 8 på grafikk, men jeg synes nå da aoc er veldig overlegen der slik. Men det er vel alt fra design til animasjon osv som blir tatt med..og at det er øyet som ser. Det en synes er helt utrolig bra kan en anen synes bare er helt avrage.

Her er hva Gamereactor gav wow i 2005:

Grafikk:8

Gameplay:9

Lyd:9

Holdbarhet:10

Jeg er ikke enig i denne scoren, grafikk er jo vanskelig å dømme da stilen til wow er så anderledes en fks aoc. Design messig er nok wow så absolutt en 8, gameplay er jo også veldig bra men idag om en hadde satt det opp mot aoc så ville nok ikke wow få en 9 lenger.

Lyd synes jeg ikke wow fortjener en 9, det er mere en 7-8 synes jeg. Det mangler mye på lydbiten i wow. Bare gå i en skog/jungel i wow og aoc så skjønner alle hva jeg mener.

Holdbarhet...veldig vanskelig å sette score på. Og jeg forstår ikke hvordan dem kan gi wow og aoc denne scoren da det er teknisk sett umulig å vite før etter ca 1år eller mere.

Dette er mine personlige meninger, det som er så fint er jo at vi alle ser på ting på forskjellige måter. Noen setter mere pris på ting som andre ikke bryr seg så mye om osv.

Det er bra vi ikke alle er helt like...ellers hadde det vært en kjedelig verden eller hva :)

Endret av _LarZen_
Skrevet
Dere fikk vel med dere at gamereacktor var først i vernden til å anmelde :p

Men lurer litt på hvilken verson de anmeldte.

Sitert Gamereactor:

"Berit har brukt over en måned på Age of Conan, og vært hos Funcom og spilt versjonen som havner i butikkene om noen få uker. Resultatet er verdens første omtale av Age of Conan "

Skrevet

Du anmelder jo likevel ikke hele spillet. For å få hele opplevelesen må du jo spille med alle andre. Veldig bra score, men synest grafikken fortjener 10.

Du anmelder jo likevel ikke hele spillet. For å få hele opplevelesen må du jo spille med alle andre. Veldig bra score, men synest grafikken fortjener 10.

Det kan godt hende at anmelderen har basert grafikk karakteren mot vanlige singleplayer spill som Crysis osv da, i tilfellet er 9 en grei karakter. Men i mmo sammenheng er dette en utrolig klar 10'er spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...