Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte som privatist?


Anbefalte innlegg

Hokay, jeg tar 2T i år, og hvis jeg ikke består på heldagsprøva 16 mai stryker jeg.

Det ser ikke lyst ut, selv om jeg har jobbet med matte 3-4 timer om dagen den sista uka, og skal gjøre så til prøvedag.

La oss si jeg stryker, og består i alle andre fag på VG2 (3 programfag og fellesfagene samt språk), kan jeg bare ta P-matten (som er enklere, ja?) som privatist og få vitnemål og generell studiekompetanse? Noen råd? Dette er worst case, da jeg tror jeg skal klare å bestå. Med mindre jeg kommer opp i eksamen OGSÅ. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er sikkert ikke så mye til hjelp, men hadde det ikke vært en ide å lese 3-4 timer et par-tre dager i uken siden studiestart, så hadde du sluppet dette problemet? :)

Nå vet jeg ikke hvordan reglene på skolen din er, men der jeg gikk måtte vi være meldt opp til faget som privatist ved studiestart for å gå opp til eksamen. Det vil si at du måtte gå et år ekstra bare for å ta et fag om igjen hvis du strøk i et fag.

 

Jeg anbefaler deg å høre med en rådgiver på skolen din siden de generelt er svært hjelpsomme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan gå opp til Jul eller våren. Fristen for å melde seg opp i eksamen denne våren er ute, men hvis du vil forbedre karakter kan du gå opp neste skoleår forutsatt at du ikke har tatt matte på et "høyere nivå". Jeg vet ikke om det bare teller hvis du har fullført det året på et høyere nivå, hvis det ikke gjør det burde du isåfall gå opp til Jul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...