Kristallo Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Det er et filter som reduserer kontrast og gir en glorieeffekt rundt høylysene. Var ganske vanlig med forskjellige filtre i gamle dager før alt ble digitalt. Hvis man ikke er ekspert i bildebehandling (noe de færreste er) så kan kan et filter være en effektiv måte å oppnå spesielle effekter på.
Simen1 Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Jeg søkte litt rundt og fant dette bildet tatt med Nikon Soft filter no. 1: Her er et annet bilde.
Kaamilla Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Det var jo en heftig pris på det, så det er kanskje like greit å lære seg bildebehandling.
Simen1 Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 OI! Jeg så ikke prisen før nå. Jeg tror det må være feilprising. Det samme filteret koster 25$ = 130 kr på ebay.
arela Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Gå for avbetaling: Effektiv rente: 58,06 % Litt av den samme effekten oppnåes ved å dekke for linsa, slik at lyset bare kommer inn i midten. Her er mitt HMF_D filter (Home Made Filter _ Defuser ) Laget før 1980 ser jeg for tydelg på bildene jeg holder på å scanne. Innmaten i filtret er utskiftbart, fant flere papskiver :-)
Bruker-93156 Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Jeg søkte litt rundt og fant dette bildet tatt med Nikon Soft filter no. 1: Her er et annet bilde. Så ut som et eller annet gikk feil i softingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå