Gå til innhold

Gaming pc, maks 9k

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal kjøpe en ny pc til bland annet AoC og diverse andre ting.. Jeg er ikke helt sikker på hvilken jeg skal gå for, men ønsker ikke å bruke mer enn 9k på den. Dette er ink skjerm, men ikke mus/tastatur. Jeg tror jeg ønsker Intel i forhold til AMD

Her er et forslag som jeg satt opp.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=70680.

I toweret er det en PSU på 500W, trenger jeg mer?

Hvordan er DUO 3.00GHz prosessor i forhold til en 2,4GHz Quad prosessor når det kommer til spilling?

Maskinen skal ikke overklokkes av den enkle grunn at jeg ikke kan det :p

Håper noen kan gi noen anbefalinger!

På forhånd takk. :!:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bestilte akkurat disse delene. :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=67053

Du kan sikkert bytte minne til noen andre brikker. Selv kjøpte jeg 2x1gb av disse fordi jeg har 2gb av samme type fra før.

Kjøpte også en CPU vifte som ikke står på lista. E8400 kjøpte jeg på amentio for 1550 kr uten kjøler. Du kan få den billigere og med stock-kjøler, men da må du vente en stund dessverre.

Dvd brenner flytter jeg over fra den gamle PCen.

Du kan også bytte ut skjermkortet med feks 8800 gts/gtx/gt for å gå litt ned i pris.

Totalt kom det rett under 9000 kroner med frakt :)

Endret av Elvorn
Skrevet
Bestilte akkurat disse delene. :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=67053

Du kan sikkert bytte minne til noen andre brikker. Selv kjøpte jeg 2x1gb av disse fordi jeg har 2gb av samme type fra før.

Kjøpte også en CPU vifte som ikke står på lista. E8400 kjøpte jeg på amentio for 1550 kr uten kjøler. Du kan få den billigere og med stock-kjøler, men da må du vente en stund dessverre.

Dvd brenner flytter jeg over fra den gamle PCen.

Du kan også bytte ut skjermkortet med feks 8800 gts/gtx/gt for å gå litt ned i pris.

Totalt kom det rett under 9000 kroner med frakt :)

Takk for godt svar.

Hvordan er 8800 GTS i forhold til 9600 GT?

Tror du jeg trenger en annen CPU vifte? Eller er de som er i toweret godt nok?

Og er 500W nok til dette oppsettet, og kansje også enkelte oppgraderinger i fremtiden?

Skrevet

Er det noen som vet om Age of Conan støtter quad core? Eller hva som hadde blitt best av 3GHz duo core i forhold til 2,4GHz quad core??

Skrevet

De fleste spill kjører bedre under E6850 pga høyere frekvens. De bruker ikke 4 kjerner uansett.

8800 GT yter bedre enn 9600 GT, så da vil 8800 GTS være en del bedre enn det igjen. (pass på at du ikke ender opp med en 8800 GTS 320)

Skrevet
Ser bra ut. 8800 GTX fra amentino er f.eks. billigere en 8800 GTS 512, og yter litt bedre.

Okei :D Hva er egentlig forskjellen på GT/GTS/GTX?? hehe, de gjør det virkelig ikke lett :p

Skrevet (endret)
Kjekt lesestoff på forumet:

Link1

Link2

Ser jeg lyver om at GTX er billigere. Det ville uansett være rart..

okei :D fikk lest gjennom dette nå..

Men passer alle 8800GTS kort til hovedkortet (og de andre komponentene?)

Og hvilket merke bør jeg velge?

Asus GeForce 8800GTS 512MB

Gainward GeForce 8800GTS 512MB

MSI GeForce 8800GTS 512M

XFX GeForce 8800GTS 678M 512MB

Er det noen forskjell på kortene? Er noen bedre til å overklokke eller noe sånn? :p

Endret av Nuntun

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...