Gå til innhold

Funker dette til bryst-program?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har trent styrke og løftet vekter i 1.5 år omtrent, og har prøvd litt forskjellige program.

Nå for tida trener jeg mandag, tirsdag, torsdag og fredag. og Mandag er bryst og biceps- dagen min.

 

 

Det jeg har brukt å kjøre er flat benk med hantler, pec-dek, skrå benk med hantler.

 

Jeg har de to siste gangene bytte ut flat benk med "negativ" benk. dvs skrå benk nedover.

 

Kan jeg bruke negativ benk med hantler, pec-dek og vanlig skrå-benk med hantler?

Synes selv at det kjennes greit ut, men vil gjerne ha tilbakespill.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, hvis det kjennens bra ut så hvorfor ikke, har dessverre ikke decline benker hvor det er mulig å bruke hantler på treningstedet mitt så det har jeg aldri prøvd, men har kjørt endel i smith, noe jeg ikke synts var noe å sette hæla i taket for.

 

Henrik2k hver har sin smak, liker ikke vanlig benkpress selv. blir mye friere med hantler, jeg merker det ihvertfall veldig godt i skulderen og håndledd, at det er bedre for disse leddene da man kan ha induviduell tilpasning..

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Okei. Da prøver jeg dette en stund framover tenker jeg, men variasjon er jo tingen for å hindre stagnasjon. Så kommer nok til å bytte etter en to måneders tid.

 

Men grunnen til at jeg ikke gjør benkpress med stang er at jeg synes jeg får en mye bedre kontakt med musklene når jeg bruker hantler + at det kreves mye mer av støttemuskulatur.

 

Jeg merker veldig godt når jeg kjører negativ benk at jeg får mye mer pump på nedre delen av brystmuskelen. Og når skråbenk trener øvre delen, og pec-dek'n trener egentlig hele brystmuskelen så kjennes det veldig bra ut :)

 

 

Anbefales å prøves

 

 

ps: det er noe helt annet med hantler enn med smith-maskin.. Stor forskjell

Endret av ivemaole
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...