Gå til innhold

Olympus internasjonal garanti?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe et Olympus E-3 og et 12-60mm objektiv fra USA (autorisert Olympus forhandler).

Men er usikker på om garantien gjelder her i Norge? Har søkt litt på Olympus International Warranty, og har sett at det står skrevet et par plasser at alt Olympus utstyr er dekket av internasjonal garanti dersom det er kjøpt etter april 2004.

 

Referanse: http://www.olympusamerica.com/cpg_section/...rranty_home.asp

 

Men skulle gjerne ha fått bekreftet at det ikke er noe problem med garanti i Norge dersom jeg kjøper kamera/objektiv o.l. fra USA før jeg evt. kjøper...

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Olympus har 1 års verdsgaranti, i alle fall i dei 30 åra eg har vore i oly-familien. Du mister den norske fem års garantien/kjøpslova. Kontakt Olympus Norge om du er i tvil. Kjøper du frå Cameta Camera?

 

Ok, godt og høre. Vurderer og kjøpe fra Cameta Camera ja, har regnet på det og det blir ca. 15200kr inkl. frakt/moms for Olympus E-3 + 12-60mm SWD + 4GB minnekort (Transcend 133x, byttes vel ut, men kjekt og få med alikevel), fotobag, ekstra, batteri, usb kortleser, osv.

 

Virker som et veldig godt tilbud det. Men ser også at Japan Photo har to forskjellige priser på E-3 med 12-60;

 

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...-e-3-m-12-60mm/

http://www.japanphoto.no/product/digital-s...m-f2-8-4-0-swd/

 

En kit-pakke (med 12-60SWD) til 17799,- og en til 21399,- for samme kamera/objektiv... Noen som vet hva som er riktig?

 

Vet ikke helt hvilken av disse som er gjeldende jeg, og får ikke kontakt med JP via telefon så... Og ingen av dem er på lager. Får uansett mye mer for pengene fra Cameta Camera i alle fall, men mister Norsk reklamasjonsrett. Dersom prisen på 17799,- er gjeldende hos JP så er det muligens verdt og kjøpe derfra istedenfor (selv om jeg mister masse ekstrautstyr i forhold til fra Cameta). Men dersom det er 21399,- som er prisen hos JP så er det kun Cameta Camera som er aktuell i utgangspunktet. SÅ mye er ikke reklamasjonsretten verdt (synes jeg), i alle fall ikke for et såpass solid kamera.

Endret av bidz
Lenke til kommentar
Jeg ville kjøpt i Norge om mulig. Men siden du sender folk til statene kan du jo også sende med et par tusenlapper og få deg et 50/2 også.

 

Dersom de skal inneom NY har B&H Photo en butikk der. Du kan gjerne betale toll om du vil, det blir ditt valg. :)

 

Nei, jeg vurderer altså og bestille over nett fra Cameta Camera. $2300 for E-3 med 12-60mm SWD, 4GB CF kort (133x), SLR Pro Bag, ekstra BLM-1 batteri og batterilader, USB2 kortleser, osv osv... $70 i frakt. +25% mva, og en ender opp på rundt 15200-15500kr inkl. frakt/mva.

 

Dersom det billigste alternativet i Norge er 21399,- så sier det seg selv at jeg velger og spare ca 6000kr ved og bestille fra USA...

Det er litt rotete hos JP siden de har to identiske pakker (kits) med E-3 og 12-60SWD, en til 21399 og en til 17799, ingen på lager og det følger ikke med noe annet og jeg et ikke om den billigste er feilpriset eller noe sånt.

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...