Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi 90k service agenda


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I fjor tilbrakte jeg min ferie i Kroatia og samtidig mens jeg var der med bilen tok jeg en 60k service når bilen hadde gått 54k. Dette var kjempegreit, sparte 5000 kr på det bare.

 

Det viser seg at jeg skal nedover igjen iår , men det er alt for tidlig å ta 90 000 km service i og med at det blir ca 15 000km for lite.

Men så tenkte jeg, et hvis det er noen faste ting som byttes ved 90 000km hos audier så kan jeg ta det og så ta resten på vanlig service her når bilen paserer 90 000km.

Da kan jeg spare en god del penger på dette.

 

Bilen har 30 000km interevaller i og med at det er blitt kjørt på med Longlife løpe hele veien.

 

Da lurer jeg på hva som blir tatt på 90 000kr servicen?

Register reim?

Bremser?

Dempere?

Noe andre slitedeler?

 

Jeg har en A4 avant '05 2.0 tdi motor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du trenger da ikke å bytte slitedeler før de er utslitt.

 

Regreim er fem år eller 100k - ring forhandler. Kontroll av bremser, ny bremsevæske. Ring Møller i Norge og spør om hva som er normalt på den aktuelle servicen.

 

Det kan jeg igrunn gjøre.

Jeg har tross alt albjerk auto på veien hjem fra jobben.

 

Bremsevesken ble byttet ut på forrige service.

Får kanskje byttet regreim, i og med at det er en billig sak i Kroatia hvor de tar 120kr timen hos Audi merkeforhandler:)

Lenke til kommentar
Seff har det noe for seg. Om Reg reim koster 1500 der, og 10 000 her, så har det noe å si. Jeg hadde gladelig bytta 10K før om jeg sparte 8500kr på istedenfor å ta det her hjemme om to - tre måneder senere.

 

Du får ta noen ekstra kjøreturer før du drar nedover :tease:

 

Sånn tekner jeg og.

slike store dyre ting kan man spare mye på.

Jeg vil måtte bytte det mens bilen er hos meg uansett og hvorfor ikke gjøre det nå når jeg kan gjøre det billig. Bedre å gi 1500kr nå enn 8000kr eller mer til neste år.

Regner med å ha denne bilen ihvertfall par år til.

Og da har den kanskje gått 90-100k, og det vil være vanskelig å selge til en fornuftig pris hvis reg.reim ikke er byttet.

Og det er tross alt Audi sitt merkeverksted jeg reiser til slik at til og med mobilitetsgarantien til Audi fortsatt gjelder.

Lenke til kommentar

Selv om garantien for at regreim skal holde 100k eller 5 år er der, og det ryker etter 4 år for det første så blir antakeligvis mye annet som også blir ødelagt hvis den ryker.

Samtidig tror jeg at det hadde vært en vaskelig sak å få på garanti selv om jeg har fulgt alle servicer.

 

DErmed, bedre å betale 1500kr nå enn å KANSKJE måtte gå gjennom det helvete:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...