Gå til innhold

Nokia 6600 slide - diskuter den her


Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ligger full spesifikasjonsliste på nokia.com :) Bumper denne tråden jeg, ettersom det virker som om den er i butikkene snart! På diverse nettbutikker står det alt fra 25/8 til langt ut i september så blir spennende å se når den faktisk kommer :p Skal garantert ha meg en slik en når den treffer butikkene.

 

En stilig funksjon med telefonen er at den har akselerometer (eller hvordan det nå staves :p) slik at den har en slags "tap" funksjon. Leste et sted at f.eks hvis du tapper telefonen to ganger med fingern så lyser den opp og viser klokka, hvis du får innkommende annrop kan du bare tappe telefonen en gang mens den ligger i lomma så demper den ringinga. Er flere funksjoner med denne tappinga og, men har ikke funnet ut så mye om det.

 

Menysystemet er vanlig S40.

 

Link til 6600 slite på nokia.no

Link til 6600 i prisguiden

 

Må si jeg synes designet på telefonen er ganske fint. Har hatt en 6500 slide før og den var grisestygg, men kvaliteten på den var helt overlegen helt til jeg mista den i dass hehe.

 

Noen live bilder:

 

http://bp2.blogger.com/_h5hOmDEy1n4/SC3Kkl.../s1600-h/n1.jpg

http://bp2.blogger.com/_h5hOmDEy1n4/SC3Kkl.../s1600-h/n2.jpg

http://bp3.blogger.com/_h5hOmDEy1n4/SC3Kc1.../s1600-h/n3.jpg

http://bp0.blogger.com/_h5hOmDEy1n4/SC3KdF.../s1600-h/n6.jpg

http://bp1.blogger.com/_h5hOmDEy1n4/SC3KdV.../s1600-h/n7.jpg

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Jeg har ventet litt på denne, men har sporet litt av på E66.. Den er jo større og kjører annet menysystem...

 

Det jeg er litt spent med denne 6600 er om den vil koordinere alle avtaler som finnes i outlooken. Jeg jobber turnus og har laget gjentagende avtaler som løper flere hundre år frem. Nokia 6280 klarte ikke de gjentagende avtalene, mens N73 klarte det og viste turnus 100 år frem, lik levetiden på dens kalender.

 

E66 kjører samme meny/ operativsystem som N73 så derfor vil nok den klare alle avtaler fra outlooken.

 

Noe annet som er viktig er hvordan den er å skrive på. Der er den sikkert bra - ser absolutt sånn ut, men om den er bedre enn E66 er vel tvilssomt siden den skrytes opp i skyene fordi den er så god å skrive på..

 

6600 er mindre og ser meget lekker ut. Den er kanskje litt billigere enn E66.. Pris???

Lenke til kommentar

Det som E66 har som 6600 ikke har:

-WiFi

-GPS

-Smarttelefon (symbian S60) og proffunksjoner

-Super-3G

-Ca. 1000 kr dyrere

 

På papiret har jo E66 veldig mye mer teknologi pakket inn i seg, men denne er uaktuell for min del ettersom jeg aldri noensinne skal ha en S60 telefon igjen. Hatt 3 stykker og alle har vært dritt :p S40 derimot er jeg meget fornøyd med, bortsett fra et par telefoner som har vært utrolig buggy.

 

E66 vil jeg anta vil være et klart bedre valg hvis epost og synkronisering med outlook er noe man bruker mye. I tillegg har den jo noen "morsomme" funksjoner som gps og wifi. Eneste punktet jeg kan se 6600 er bedre enn E66 er videooppløsning (VGA mot e66s qvga) og at den er en anelse mindre (dog ikke tynnere). Leste en engelsk review av 6600 og de sa den var god å skrive på, men hvis du hadde veldig store fingre kunne det by på problemer.

Lenke til kommentar
Det som E66 har som 6600 ikke har:

-WiFi

-GPS

-Smarttelefon (symbian S60) og proffunksjoner

-Super-3G

-Ca. 1000 kr dyrere

 

På papiret har jo E66 veldig mye mer teknologi pakket inn i seg, men denne er uaktuell for min del ettersom jeg aldri noensinne skal ha en S60 telefon igjen. Hatt 3 stykker og alle har vært dritt :p S40 derimot er jeg meget fornøyd med, bortsett fra et par telefoner som har vært utrolig buggy.

 

E66 vil jeg anta vil være et klart bedre valg hvis epost og synkronisering med outlook er noe man bruker mye. I tillegg har den jo noen "morsomme" funksjoner som gps og wifi. Eneste punktet jeg kan se 6600 er bedre enn E66 er videooppløsning (VGA mot e66s qvga) og at den er en anelse mindre (dog ikke tynnere). Leste en engelsk review av 6600 og de sa den var god å skrive på, men hvis du hadde veldig store fingre kunne det by på problemer.

 

Ja jeg liker også S40 og hatet min N73 fordi den var treig.

 

Men nå skal E66 være betydelig kjappere og det er også mitt inntrykk av den det lille jeg har prøvd den i butikken... Men uansett er jo S40 mer på responsen.

 

Mitt problem er at jeg ikke får testet ut om mine avtaler blir synkronisert. Kan liksom ikke kjøpe den også levere den tilbake etter jeg har prøvd. Det samme blir det jo med E66, men siden N73 funket forventer jeg det samme av E66..

 

Er nok også mer glad i menysystemet til S40, men det er jo litt vanesak. Jeg tror også den er god å skrive på, men som du nevner så er det sikkert litt trangere om plassen en på favorittene. Men så er den liten og snedig og det er nok uansett en godt over middels telefon å taste sms på tenker jeg..

Lenke til kommentar

den fysiske størrelsen er ser veldig lik ut som forgjengeren 6500 slide og jeg hadde aldri problemer med å skrive sms på denne. Eneste jeg ikke likte med 6500 slide, og som ser ut som er det samme på 6600 er at tastene er helt glatte og kan være litt sleipe hvis du er svett på henda. En ting jeg kan se positivt med 6600 er at overflaten er helt glatt og blank. Det gir en del bedre grep om telefonen selv om man er helt tørr på fingerne. 6500 slide var i en del børtstet stål og var ufattelig lett å miste hvis man var tørr på hendene, derav at jeg klarte å miste telefonen i dassen på et utested i Bodø hehe.

 

Design messig vil jeg si 6600 er ganske overlegen. Den blir nok utrolig fort fettete på utsiden siden hele overflaten foran og bak er blank, men den ser unektelig bra ut.

Lenke til kommentar
den fysiske størrelsen er ser veldig lik ut som forgjengeren 6500 slide og jeg hadde aldri problemer med å skrive sms på denne. Eneste jeg ikke likte med 6500 slide, og som ser ut som er det samme på 6600 er at tastene er helt glatte og kan være litt sleipe hvis du er svett på henda. En ting jeg kan se positivt med 6600 er at overflaten er helt glatt og blank. Det gir en del bedre grep om telefonen selv om man er helt tørr på fingerne. 6500 slide var i en del børtstet stål og var ufattelig lett å miste hvis man var tørr på hendene, derav at jeg klarte å miste telefonen i dassen på et utested i Bodø hehe.

 

Design messig vil jeg si 6600 er ganske overlegen. Den blir nok utrolig fort fettete på utsiden siden hele overflaten foran og bak er blank, men den ser unektelig bra ut.

 

Enig.

Ser veldig lekker ut.

 

Det er nok en modell de kommer til å selge mye av. Spes siden den er ikke er av den dyreste sorten. Etter en stund kommer den til å bli solgt veldig billig...

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøpe Nokia 6600 Slide.. Men er litt skeptisk til det med headsett. Har den Pop-port? (Samme på som min Nokia N80 og de fleste andre S60-mobiler).

Hva slags headsett får man med mico-usb porten? Er det bra lyd der?

Bluetooth-headsettet BH-501 er sikkert fint det, men er ikke min greie.. Vil ha ørepropper.. hehe.. Var utrolig fornøyd med headsettet HS-23, som fulgte med min N80.

Noen som vet om det er et headsett med ledning/ørepropp til 6600 Slide?

Lenke til kommentar

Det var rart. På nokias hjemmeside står det at følgende er med i pakken:

 

Innholdet i salgspakken

Nokia 6600 slide

Nokia Batteri BL-4U

Nokia Lader AC-8

Nokia Minnekort MU-28

Nokia Mikro USB-kabel CA-101

 

Kan ikke se at det følger med noe headset i det hele tatt :hmm:

Lenke til kommentar
Det er en feil de har.

Gå inn på produkter, så trykker du på kommende modeller.

Vet det står fold selv om det er bilde av Nokia 6600 slide,

men trykker du på bildet kommer du inn på telefonen,

og da står det slide.^^

 

Javel, så det var der feilen lå...

 

Merkelig med de ørepluggene da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...