Mr_Jelsa Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Hei folkens. Jeg har en volvo 240, og jeg lurte på å få litt go'lyd i den. Såg på ett høyttaler sett på bilradiospesialisten.no, men på hattehylla på volvoen er det jern under treplata med forskjellige huller i. Ingen av hullene passer til 6x9'ene. noen som har forslag til hvordan jeg kan få montert disse 6x9'ene i hattehylla? Er sikkert mange som har hatt samme problemet. Skriv gjerne viss dere har vert borti det samme selv. Lurer også på hvordan det er best å feste subkassa bak i bagasjerommet? Den kan jo ikke stå løst. Må helst være sånn at det går ann å flytte litt på den, altså er det ikkje så aktuelt å skru den fast i gulvet.
cossiemk1 Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Bygg kassa slik at du får den oppå "opphevingen" i gulvet, helt inn til seteryggen, og med elementene mot baken på bilen... Også driter du i 6x9 baki, og monterer inn et skikkelig frontsett, det blir MYE bedre
Mr_Jelsa Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Er jo sant som du sier, men framme er det jo bare 4"ere. Får heller satse på en 10" bak da siden opphevinga bare er 12,5 " høy ^^ Får se hva jeg gjør. Viss jeg bygger kassa selv får jeg den jo til å passe helt perfekt også. Hadde vert bra med noen 6x9er bak på hylla.. Men jeg tror nok ikke jeg satser på pakka på bilradiospesialisten.. Der var det 12".. Vet du om det er mulig å bygge om til 6" eller 6,5" framme i dørene?
cossiemk1 Skrevet 30. april 2008 Skrevet 30. april 2008 Ja, det er ikke noe problem med 6,5" foran.... 12" går også akkurat baki
daruu Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Der er det ei tegning til 2x 12" kasse til 740, regner med at det går ann å halvere den å bruke en 12" (For det er vel lik "opphøyning" i bagasjerommet på 240 og 740?)
cossiemk1 Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Der er det ei tegning til 2x 12" kasse til 740, regner med at det går ann å halvere den å bruke en 12" (For det er vel lik "opphøyning" i bagasjerommet på 240 og 740?) Nei, han kan ikke halvere den, og bruke den på "en" 12"... med mindre han har en 12" av samme type som den kassa er laget til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå