Gå til innhold

ny laptop til under 10K - linux kompatibel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter en stund uten, er jeg nå på jakt etter en laptop som vil være 100% *NIX kompatibel(kommer til å kjøre enten linux eller bsd på den) Det betyr dog ikke at det kun må være open source drivere i den, da jeg gjerne vil ha nvidias gfx kort:P

Jeg kjøpte meg først en MSI pr200-ya fra ps.no som jeg fikk veldig billig, men den viste seg å være en "trøbbel" maskin.

powermanagment, webcam, lyd, fingerprint og hdmi har jeg IKKE fått til å fungere.(kommer riktig nok lyd, men umulig å justere volum og det er output både til headsett og speaker, kan ikke endres) Dette skyldes MSI og deres BIOS(de har OS spesefik bios, men kun for xp og vista, no.support@nix)

Så nå er den på vei til ps.no igjen fordi den ikke holdt mål.

Jeg er på jakt etter en 12-13" med 2-4gb ram, en ok cpu(c2d på rundt 1,8-2,0 ghz) en hdd på 120-160gb(gjerne mer:P), gjerne en webcam som fungerer, cd/dvd brenner, minst mulig av div. "hotkeys" og som har en OK gfx kort,(det var et x3100 fra intel i den msi laptopen, og selv om åpne drivere fungerte bra, hadde jeg problemer med å se film i HD på den, lagget noe fælt, mens en annen versjon av samme maskin men med nvidia kort spilte de av i linux uten noe stress) og wifi/bluetooth og vga/dvi/hdmi tilkobling er jo en selvfølge:P Må gjerne være vifteløs, men er ingen must. Fancy ting som fingerprint trenger jeg igrunn ikke, men er det med, og funker så er jeg happy:P

Kommer selvsagt ikke til å spille på den maskina, men blir en del HD film og grafikk, så er greit med noe som holder en stund.P

Prismessig hadde jeg tenkt å holde meg under 10.000,-NOK

Så her er det bare å komme med forslag:P

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...