Gå til innhold

navn på avsender av sms i s60


Anbefalte innlegg

Har ein 6120c. Får eit problem med nokre avsendarar av sms. Eg får berre opp telefonnummeret, ikkje namnet på personen, sjølv om personen står i kontaktboka. Det rare er at det ikkje gjeld alle personane. Eg har sletta kontaktar og lagt dei til igjen utan resultat...

 

 

Hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt sikker på at du ikke har lagret det samme nummeret under to forskjellige kontakter??

Det samme tenkte jeg.. :whistle: men vil jo ikke mase om det da.. Har nemlig klart å gjøre det samme selv. Lagret et nummer som tihørte en annen på feil navn. Og da hadde jeg plutselig nummeret to steder og fikk ikke opp navnet på den som sendte melding.

Lenke til kommentar
Helt sikker på at du ikke har lagret det samme nummeret under to forskjellige kontakter??

Det samme tenkte jeg.. :whistle: men vil jo ikke mase om det da.. Har nemlig klart å gjøre det samme selv. Lagret et nummer som tihørte en annen på feil navn. Og da hadde jeg plutselig nummeret to steder og fikk ikke opp navnet på den som sendte melding.

 

Jeg tipper at enten er telefonnummeret feil i addresseboken, eller at du har et duplikat. Gjør et søk. Evnt. så var det tidligere en bug i s60v3 (no fp) som gjorde at den ikke tok lokale numre riktig.

 

Forøvrig tror jeg ikke at det vil hjelpe deg og legge til/slette nummre. Ihvertfall på min E50 har Nokia vært så effektive at telefonen kun slår opp nummere når sms'en kommer inn, tagger den - og deretter gjør den ikke kall mot addressene lengre.

 

Alternativet er å skrive sin egen sms browser i python for s60 :-) For min del rakk Nokia å fikse bug'en før jeg kom veldig langt. Fikk meg derimot en sms-teller istedet :-P

 

//Torgeir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...