Gå til innhold

Bildeproblemer med HDMI-kabel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat bygd ny HTPC, og etterhvert fått ting til å fungere, men bildet på min Viewpia 32" LCD er veldig dårlig. Det er mye firkanter, og rare farger. Er dette pga HDMI-kabelen? Med VGA-kabel ser det ganske greit ut.

Jeg har et Radeon HD 3200 grafikkort integrert i hovedkortet.

Grunnen til at jeg vil bruke HDMI-kabelen er at jeg kan kjøre den inn i receiveren min sammen med PS3 og videre kjøre HDMI ut fra receiveren og opp i LCDen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken oppløsning kjører du på PCen ut til Reciver? Noen kan være litt kresne på å få nøyaktig 720p (1280x720) eller 1080p (1920x1080).

Se også hva reciver er satt til for å behandler signalet.

AKIRA

Skrevet

Jeg kjører 720p, fordi andre oppløsninger, utenom 1080p, fucker opp fargene på skjermen. Det legges et lilla lag på skjermen. Men LCDen er kun 720p så i prinsippet skal den vel ikke greie 1080p. Jeg prøvde med den oppløsningen, men objekter på skjermen ble rett og slett for små til at det var praktisk å ha det slik.

Ang. receiveren så har jeg prøvd veldig mye forskjellig, men de instillingene på oppløsning står på auto tror jeg. Kan prøve å sette dem til 720p.

Bildet på skjermen nå er liksom veldig skurrete, så det blir slitsomt å se på i lengden, men dessverre så er det helt fantastisk å se filmer og serier på, så det er litt synd å måtte gi opp.

Skrevet

Min er enda værre, tekst er såvidt leselig på skrivebord. Dog, filmer er utrolig vakre å se på ;)

Eneste som delvis løste problemet var å ha oppløsningen på maximum av hva tv'en klarte, i mitt tilfelle 1680x1050, det reduserte noe av "støyen" på skrivebordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...