Gå til innhold

Pioneer DVR-105 - Kongebrenner!!


Anbefalte innlegg

Fikk den på fredag, og må si at jeg er kjempefornøyd!!!

 

Ingen feilbrenninger til nå, og platene kan spilles av på min stasjonære DVD-spiller, min Xbox og Playstation 2.

 

Kjøpte 40 SmartBuy DVD-R hos Komplett, og de har fungert utmerket, selv om jeg har hørt at disse kan være noe "spooky".

 

Angrer iallefall ikke på at jeg kjøpte en - brenner, orket rett og slett ikke å vente lenger på Sonyen. Tror denne -/+ tingen er hypet litt opp. Dere trenger etter min erfaring ikke å være redd for å kjøpe en - brenner. Hva er det som er galt med en - brenner som fungerer på alt spør nå jeg??

 

Konklusjon: Kjempeprodukt!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
må legge til at det fungerte perfekt på både 1X og 2X(SmartBuy er sertifisert for 2X brenning)

 

Smartbuy (egentlig Princo da, hehe) er ikke sertifisert for mer enn 1x, men de faker media id'en til TDK som er godkjent for å lure brenneren ;)

 

Regner med at media id på de skivene er TDKG02.

 

Men hadde du giddi å sjekke media id'n på de skivene, fremgangsmåte her ?

 

Kan hende ting har endra seg, har ikke giddi å prøve andre skiver enn de jeg vet garantert fungerer.

 

Holder meg til Verbatim og Ritek G4 (4x) skiver.

Lenke til kommentar

Komplett selger 2X Smartbuy dvd-r, disse er egentlig 1X og produsert av Prodisc(PRODISCG01), disse er det bare å styre unna, "dyre" og dårlige.

 

Var å kjøpte Packard Bell 2,4X dvd+r på elkjøp idag. Dette er ricoh plater og funker perfekt. 99kr for fem.

 

Noname platene til komplett faker id`en til Tdk (TDKG02)

Lenke til kommentar

syntes +formatet er bedre jeg... veldig irriternde og ikke kunne brenne halve DVD først... også resten siden... spesielt siden jeg bruker det til backup...

 

nå har jeg den sony dru500ax brenneren... så den tar begge formater... men + er litt dyrere så jeg har holdt meg til minus... men velger + så fort de går ned i samme pris.

Lenke til kommentar

med + formatet kan du brenne uten og "finalise" .. med andre ord du kan brenne halve DVDen i dag og resten i morgen... med -r/rw må du brenne alt i en jafs. +rw tar kortere og formatere... et minutt eller så mot nesten en time med -rw (har ikke prøvd -rw så det er bare hva jeg har hørt)...

 

..stort sett er +r/rw et bedre format... MEN... media koster mindre for -r/rw...

 

kompatibiliteten varierer også... -r skal visstnok virke med flere set-top spillere enn +r ... men jeg har ikke prøvd mange

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte NEC1000.. den absolutt billigste brenneren du får.. denne er altså +, men jeg synes faktisk den er bedre enn pioneer DVR-105.. en på samme kontor her har den og jeg må si at jeg ikke skjønner hvorfor man skal betale 700kr mer for en brenner som ikke er noe bedre?

Lenke til kommentar

tokr har hørt endel feil. Det tar nesten ikke tid å formatere en DVD-RW, og DVD-R kan ha multisession, bare ikke på en måte som gjør det kompatibelt med frittstående (stue-)DVD-spillere. Brenner man mye og bruker billig Princo DVD-R, eller Datawrite fra brenner.no for å få 4X, sparer man forholdsvis lett inn prisforskjellen i forhold til NEC 1100 med Smartbuy eller Verbatim 4x. Brenner man bare litt av og til, blir + billigere. Kjøper du 100 Princo på brenner.no, får du dem sansynligvis for 10 kr stk om du sier i fra at du vil ha dem for det.

Lenke til kommentar
De SmartBuy platene hadde media ID:PRODISCG02.

 

Da er det håp....de funker fint iallefall.

 

 

Vil bare nevne at mine Smartbuy plater (2X,dvd-r) hadde

media id:PRODISCG01, altså 1X plater. Altså feilmerking fra butikkens side. PS: Mine Smartbuy plater funker ikke fint. Ingen grunn til å bruke penger på disse drittplatene når kvalitetsplater bare koster 3-4kr mer pr plate (Verbatim dvd+r vs "Smartbuy" dvd+r på komplett). Smartbuy er bare noname-plater i fin innpakning!!

Lenke til kommentar
Bare lurer på hvor alle får det fra at det er prisforskjell på -r og +r plater?

Jeg kjøper begge deler, og må ærlig inrømme at jeg betaler samme pris uansett format...er det jeg som kjøper på feil sted da?

 

Er enig med deg, muligens at det var ganske stor prisforskjell før, men dette ser ut til å ha jevnet seg ut endel den siste tiden.

Lenke til kommentar
Bare lurer på hvor alle får det fra at det er prisforskjell på -r og +r plater?

Jeg kjøper begge deler, og må ærlig inrømme at jeg betaler samme pris uansett format...er det jeg som kjøper på feil sted da?

www.brenner.no kr 11 for 1x og kr 27 for 4x. Jeg var uheldig med den første bestillingen min av 1x Princo-plater, og hadde endel der slutten var uleselig, men så kjøpte jeg en rull på 100, og av de ca 30 jeg har brent til nå har alle virket uten problemer. Jeg anbefaler ikke Princo 2x for a05/105. Man får dem forresten for kr 10 når man bestiller 100, men da følger det ikke mapper med. Han legger ved giro, så man slipper oppkrav, og tar bare akkurat det det koster i porto/innpakning i tillegg, så om man ikke skal ha så mange, blir det mye billigere enn f.eks. Komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...