Gå til innhold

Et spørsmål om eSATA


Anbefalte innlegg

Jeg lider av et stort plassmangel på den harddisken jeg har nå, en 6-7 år gammel disk på bare 60 gb. Systempartisjonen er på mindre enn 7 gb og er fullstendig overfylt.

Jeg har derfor bestemt meg for å kjøpe en ekstern harddisk for å lage backup og formatere gamledisken, og gjøre hele greia til en systemdisk. Jeg lurer derfor på om det er mulig, for en ekstern harddisk med eSATA, å kjøre programmer og spill o.l med samme ytelse som en intern harddisk. Jeg synes i så fall at det er mer praktisk, siden jeg da kan flytte den eksterne disken over på en eventuell ny pc, som jeg har begynt å spare opp til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold på med akkuratt det samme for 3 måneder siden.

 

Jeg gikk den gang til enskaffelse av en WD disk- med esata.

Den var det værste jeg har vært borti- bare skitt og møkk.

Den klarte ikke å overføre filer større enn 30mb ca og konka ut etter et par minutter med overføringer.

Sendte en klagemail til komplett og de la seg flate og sendte med en tilsvarene Seagate modell.

 

Den funka fint over USB på en XP maskin.

 

Men! grunnen til at jeg kjøpte denne disken var jo at jeg skulle kunne bruke den på min nye pc- som har vista.

Det gikk ikke som forventet. Den virker verken over USB eller E-sata. ville tro det er noe med vista som er problemet.( Noe jeg har en tråd her på forumet om)

 

 

Så jeg tror at å kjøpe en ekstern harddisk er dumt ettersom de er ekstremt buggy(MYE FEIL).

Lenke til kommentar

Eksterne disker skal og fungerer helt fint, magge67 har sikkert bare hatt uflaks.

 

Du kan jo bare kjøpe en helt vanlig harddisk og sette den i maskinen din, så flytter du den over når du får ny maskin. Du må finne ut om du har ledige SATA porter eller om du må ha en PATA disk(IDE).

 

Jeg har egentlig ikke testet eSATA så jeg kan ikke svare deg på det. Men slik jeg har forstått det så skal det fungere helt fint da eSATA er samme som SATA.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...