Gå til innhold

Vurderer ny stillegående PSU til high end rig - forslag?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg ser etter en stillegående PSU som kan håndtere følgende da jeg har planer om å bytte ut hovedkort, cpu og skjermkort:

 

EVGA 780i SLI

C2D E8400 (blir sannsynligvis overklokket en del. Evt. en quad på rundt 2.66ghz)

3xEVGA 9800GTX SSC (fabrikkoverklokkete) - Regner med at det kun blir 2x i første omgang, men vil fremtidssikre litt så la oss si 3x.

8gb Mushkin 1000mhz DDR2

6x s-ata HDD

X-fi lydkort

11 vifter (7x 120mm, 2x80mm, 1xchipset og 1xram vifte)

Aquaero LCD display

Aquastream pumpe til vannkjøling

2xDVD-RW

 

 

Noe sier meg at jeg burde gå for minst 750w, og kanskje til og med 1000w - men men - er derfor man spør :)

 

Har dog noen krav til PSU'en:

+ Stillegående (har støydempet PC-en slik at den er tilnærmet lydløs)

+ Lange kabler - eventuelt modulær og med mulighet for å kjøpe lange kabler (dette fordi jeg har Lian Li Cube Case og det er ganske lange kabelstrekk i forhold til normalen)

 

 

Noen som har noen forslag? Har sett litt på MIST 1000w - men kanskje det fins bedre alternativer?

 

Takk for alle svar,

-Zomb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Mist 1000 watt selv i Lian Li Cube, og har en ting og på der.. Det er at P4/P8 kontakten blir litt kort, men det kan du fint løse med forlengelses kabel.. Og til den samme strømforsyninga kan du også kjøpe ekstra kabler til som er lengre osv.. Og så er den stille ;)

 

PS: Dette må du foresten legge bilde ut av når du er ferdig ;)

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Har Mist 1000 watt selv i Lian Li Cube, og har en ting og på der.. Det er at P4/P8 kontakten blir litt kort, men det kan du fint løse med forlengelses kabel.. Og til den samme strømforsyninga kan du også kjøpe ekstra kabler til som er lengre osv.. Og så er den stille ;)

 

PS: Dette må du foresten legge bilde ut av når du er ferdig ;)

 

Høres ut som om MIST'en kanskje er en vinner da. Erger meg at jeg ikke slo til på netshop's supertirsdag en stund tilbake - var en billig 1000w MIST der da..oh well :)

 

Takk for svar til dere begge - skal se om jeg får lagt ut bilde etterhvert - hehe

Lenke til kommentar

Hei. Tror egentlig du ville klart deg med en 850watter. Sjekk: http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

 

Men hvis kroner ikke er noe hinder, så ville jeg sett nærmere på denne:

 

Info:

http://www.thermaltakeusa.com/product/powe...w0217/w0217.asp

 

Tester:

http://www.overclockersclub.com/reviews/th...take_1000/8.htm

http://www.pro-clockers.com/review.php?id=315&page=6

 

Pris:

https://prisguiden.no/product.php?produc...=specifications

 

Noen fordeler med denne:

- Er 3-veis sli sertifisert. Har både 6 og 8 pins pci-e kontakter.

- Har 140mm vifte 16db.

- Rimelig stabil.

 

Ulempe (hvis noe kan nevnes)

- Er fysisk litt stor.

 

Har selv 1200watts utgaven, og er meget fornøyd :) Foreløpig så er det overkill i mitt system, men mulighetene ligger klare når oppgraderingene er på vei.

 

Lykke til med valget av PSU :)

Lenke til kommentar

Jeg må inrømme at jeg vurderte Mist 1000w, savnet dog en bra test her på HW, så det ble en Be Quiet Dark Power Pro 1000 w PSU siden den gjorde det bra på testen her.

 

Forøvrig er PSU'en ganske stillegående :)

 

Jeg har samme kabinettet som deg, og kablene rekker greit frem. Selve P8 kontakten lar jeg gå den korteste veien :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg må inrømme at jeg vurderte Mist 1000w, savnet dog en bra test her på HW, så det ble en Be Quiet Dark Power Pro 1000 w PSU siden den gjorde det bra på testen her.

 

Forøvrig er PSU'en ganske stillegående :)

 

Jeg har samme kabinettet som deg, og kablene rekker greit frem. Selve P8 kontakten lar jeg gå den korteste veien :)

 

hvor kjøpte du den fra? fant bare den hos SHG og der kostet det 2600kr - noe som er ganske mye mer enn både mist'en og toughpower'en.

 

Takk for alle svar! Mange gode forslag her! :)

Lenke til kommentar
Jeg foreslo Corsair HX1000. Nå har Hardware testet den.

Du bør absolutt vurdere den. :)

 

Takk :)

 

du vet ikke noe om lengden på kablene? har en hiper 580w fra før og der går kabelstrekket akkurat så vidt. Blir litt lange kabelstrekk i cube case'en. Så de sa det var "grei" lengde på kablene men det er ikke lett å si noe spesielt konkret ut i fra.

til denne siden og trykk på HX1000 Cable Diagram (PDF). Der står lengdene på alle kabler. ;)

Lenke til kommentar
Jeg foreslo Corsair HX1000. Nå har Hardware testet den.

Du bør absolutt vurdere den. :)

 

Takk :)

 

du vet ikke noe om lengden på kablene? har en hiper 580w fra før og der går kabelstrekket akkurat så vidt. Blir litt lange kabelstrekk i cube case'en. Så de sa det var "grei" lengde på kablene men det er ikke lett å si noe spesielt konkret ut i fra.

til denne siden og trykk på HX1000 Cable Diagram (PDF). Der står lengdene på alle kabler. ;)

 

Takk igjen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...