Gå til innhold

Test: De beste barnemobilene


Anbefalte innlegg

Vel og bra at ein kan sjekke SAR ved å gå videre inn på alle detaljer om ein går inn i prisguiden.

Mener likevel at dette burde vært eit punkt i testen/artikkelen deres, på lik linje med "mobilspillstøtte", selv om SAR verdi ikkje vil virke inn på testen.

Spesielt med tanke på at TCO'01 har satt maks til 0,8W/kg

 

Ellers så kan ein nevne at det kunne vært ein ide å tatt med TCP verdi sammen med SAR verdien, då ein kombinasjon av disse vil gi eit bedre bilde. Dette vil kanskje være litt vansligere å få tak i då produsenter ikkjer er pålagt å oppgi dette på lik linje som SAR.

 

Link til TCO'01

 

Grunnen til at eg meiner det er viktig å ta med dette med SAR verdi er fordi dere retter testen mot telefoner for barn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Elendig artikkel. Er det sånn at du ønsker å kjøpe de kjipeste og billigste telefonene til barna dine? Jenta mi ville ikke ha noen av dem, forståelig nok...

Hva bruker unger mobilen til da? Matematiske regnskaper o.l.? Tviler på at unger trenger så dyre mobiler, så lenge den billige mobilen faller utseendemessig i smak hos barna, som en eller annen sikkert gjør.

Lenke til kommentar

Er enig i at det ikke bør legges for stor vekt på stråling fra telefoner. Hysteriet rundt denne strålingen er stor nok som den er.

 

Det er brukt vanvittig mye penger på å påvise at dette er skadelig. Uten at man har vært i stand til å påvise noe som helst. Jeg vet at det er en hel del som hevder de påvirkes negativt av stråling fra mobiltelefoner. Jeg har sågar snakket med en hel del av de. Man bør ta slike utsagn på alvor, men jeg sliter veldig med det. Tro kan flytte fjell, og vil man bli syk, så blir man det. Derfor ligger nok det aller meste i hodet.

 

Jeg kan forsåvidt se poenget med at det savnes informasjon om stråling i en test av telefoner som rettes mot barn. Veldig utstrakt bruk av mobiltelefoner blant små barn er nok ikke bra, men det er neppe strålefare som er mest urovekkende ved det.

 

Selv var jeg akkurat for gammel til å bli utstyrt med sykkelhjelm som liten. Det fantes heller ikke EU-direktiver som sa hvilken sand som skulle være på lekeplassen. Mot alle odds har jeg overlevd. Skal vel kanskje sies at det har gjort meg litt vill og gæren. Jeg utsetter meg nemlig for hissige ståler fra et titalls mobiltelefoner i store deler av døgnet. Livin' on the edge...

Lenke til kommentar
Er enig i at det ikke bør legges for stor vekt på stråling fra telefoner. Hysteriet rundt denne strålingen er stor nok som den er.

 

Det er brukt vanvittig mye penger på å påvise at dette er skadelig. Uten at man har vært i stand til å påvise noe som helst. Jeg vet at det er en hel del som hevder de påvirkes negativt av stråling fra mobiltelefoner. Jeg har sågar snakket med en hel del av de. Man bør ta slike utsagn på alvor, men jeg sliter veldig med det. Tro kan flytte fjell, og vil man bli syk, så blir man det. Derfor ligger nok det aller meste i hodet.

 

Jeg kan forsåvidt se poenget med at det savnes informasjon om stråling i en test av telefoner som rettes mot barn. Veldig utstrakt bruk av mobiltelefoner blant små barn er nok ikke bra, men det er neppe strålefare som er mest urovekkende ved det.

 

Selv var jeg akkurat for gammel til å bli utstyrt med sykkelhjelm som liten. Det fantes heller ikke EU-direktiver som sa hvilken sand som skulle være på lekeplassen. Mot alle odds har jeg overlevd. Skal vel kanskje sies at det har gjort meg litt vill og gæren. Jeg utsetter meg nemlig for hissige ståler fra et titalls mobiltelefoner i store deler av døgnet. Livin' on the edge...

 

Er selv vokst opp på syttitallet, og sykklet uten hjelm og alt det der. Men nå er det eingong slik at ein kjenner ikkje til alt dette med stråling. Men det er kjent at noen personer påvirkes av dette. Litt føre var når det gjelder barn bør ein kunne tenke, uten at ein drar det heilt over støvleskaftet.

Kan jo nevne at "muse arm" ikkje var noe problem på 90-tallet, mens det nå blir meir og meir utbredt. Og for min egen del så skulle eg gjerne kunne bruke høgrearmen igjen på pc musa. (og det selv om eg er venstre hendt)

Lenke til kommentar
Er selv vokst opp på syttitallet, og sykklet uten hjelm og alt det der. Men nå er det eingong slik at ein kjenner ikkje til alt dette med stråling. Men det er kjent at noen personer påvirkes av dette. Litt føre var når det gjelder barn bør ein kunne tenke, uten at ein drar det heilt over støvleskaftet.

Kan jo nevne at "muse arm" ikkje var noe problem på 90-tallet, mens det nå blir meir og meir utbredt. Og for min egen del så skulle eg gjerne kunne bruke høgrearmen igjen på pc musa. (og det selv om eg er venstre hendt)

Såvidt jeg har fått med gjennom media, så sliter vel de fleste vel så mye pga WIFI-signaler som av stråling fra mobiler? Ganske gjennomgående er det vel også de samme folkene som reagerer på dette. I tillegg påvirkes de også av høyspentledninger, basestasjoner, månefaser, flo og fjære (for å sette det litt på spissen).

 

Hjemme ser jeg til enhver tid 15-20 trådløse nettverk. På jobb er det vel bare snakk om 5-6. Stråling fra mobiler er nok vårt minste problem. Hvertfall så lenge det er snakk om modeller som holder seg godt innenfor de anbefalte grenseverdiene.

Lenke til kommentar
3110C har først og fremst gigantiske taster, noe som gjør det lett å skrive tekstmeldinger.
Dette er en fordel for "pølsefingre", men ikke for knøttesmå fingre. Dette blir da heller en ulempe.

Husk at "barn" ofte har dårligere finmotorikk på tross av mindre fingre, spesielt tidlig på barneskolen\førskolen slik at små taster\joysticker kan være vanskelige å treffe ;) Men for de aller fleste barn, spesielt de litt eldre er jo små taster ikke noe problem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...