Gå til innhold

Galactic Civilization 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Downloadet en demo nylig og likte spillet.

Jeg pønsker derfor på å kjøpe spillet. Men snart kommer den andre expansjon-packen til spillet. Vil det finnes muligheter for å kjøpe en spillet+begge expansjonpackene-i-ett-løsning?

Ellers vil jeg benytte muligheten til å spørre noen som kjenner spillet litt.

I demoen måtte en nøye seg med en liten galakse, hvor stor er de andre typene du kan velge i spillet?

Avstandene i spillets galakser er store. Finnes det wormholes/sorte hull i spillet ?

Jeg merket tydelig at det fantes planeter som kunne koloniseres og planeter som ikke kunne dette. Kan de uegnede bli egnede på ett vis? Og hva med månene, kan de benyttes til noe som helst ?

I expansionen som kommer snart vil man blandt annet få eget teknologitre for hver sivilisasjon samt en dødsstjernelignende enhet. Det ser altså ut til at fans har mye å glede seg til ?

Ellers hva mener dere om vanskelighetsgraden? Hvordan er spillet i forhold til eneren?

Håper noen kan bruke tid og fortelle meg litt om spillet, demoen virket flott !

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Downloadet en demo nylig og likte spillet.

Jeg pønsker derfor på å kjøpe spillet. Men snart kommer den andre expansjon-packen til spillet. Vil det finnes muligheter for å kjøpe en spillet+begge expansjonpackene-i-ett-løsning?

Du kan kjøpe spillet pluss begge utvidelsespakkene for $59.95 (300 kr) her, hvis du vil kjøpe det online som nedlastning altså.

I demoen måtte en nøye seg med en liten galakse, hvor stor er de andre typene du kan velge i spillet?
Er en liten stund siden jeg fyrte opp spillet sist, så jeg husker ikke nøyaktig hvor store galakser man kan ha, men de kan karakteriseres som _veldig_ store, og hvis jeg husker riktig skal det bli mulig med enda større galakser i den nyeste utvidelsespakken. Jeg tror ikke du kommer til å bli skuffet over størrelsen.

Det finnes wormholes, men de kan kun brukes av skip som kan utforske såkalte "anomalies", og jeg tror de forsvinner etter første bruk, så dermed er de aldri brukbar som en permanent måte å komme seg rundt på. Men det skal sies at reisetidene kan kortes mye ned hvis man forsker litt på bedre motorer. Man kan nå sykt langt i et turn hvis man har fokusert litt på motorforskingen.

Jeg merket tydelig at det fantes planeter som kunne koloniseres og planeter som ikke kunne dette. Kan de uegnede bli egnede på ett vis? Og hva med månene, kan de benyttes til noe som helst ?
Husker ikke helt hvordan månene er i spillet, men jeg tror de bare er kosmetiske, pluss at de kanskje gir en liten bonus til planeten de går i bane rundt. Det finnes forskjellige klasser av planeter som kan koloniseres etter en del dyr forskning, i allfall så lenge planeten er over 3 eller 4 i kvalitetsgrad hvis jeg husker riktig.

I expansionen som kommer snart vil man blandt annet få eget teknologitre for hver sivilisasjon samt en dødsstjernelignende enhet. Det ser altså ut til at fans har mye å glede seg til ?
Jeg gleder meg i allfall, blir mye nytt i den nye ekspansjonen, og det kan bli moro å få utforsket de forskjellige rasene på nytt nå som de får forskjellige teknologitre.

Ellers hva mener dere om vanskelighetsgraden? Hvordan er spillet i forhold til eneren?

Håper noen kan bruke tid og fortelle meg litt om spillet, demoen virket flott

Spillet er ikke så alt for vanskelig å sette seg inn i, det verste for meg var å skjønne hvordan økonomien/produksjon fungerte. Jeg mener at akkurat denne delen av spillet er litt snodig og ulogisk, men det fungerer greit bare man skjønner hvordan det henger sammen.

Ut over det kan man jo stille inn vanskelighetsgraden til de datastyrte spillerne ganske bredt, så man kan jo velge hvor stor motstand man vil ha. Jeg tror GC2 er det spillet hvor AI-en er mest utfordrene av de spillene jeg har spilt i allfall. Jeg får utfordring nok hvis jeg setter AI-en til å spille sitt beste uten noen bonuser (eller kanskje ett hakk høyere), men det er selvsagt folk som er mye flinkere enn meg som setter vanskelighetsgradene enda høyere.

Edit: Fyrte akkurat opp betaen av Twilight of the Arnor (den nye ekspansjonen), og hvis man velger "immense" størrelse på galaksen blir den 22*22 sektorer store, altså totalt 484 sektorer. Et spill på en slik galakse vil ta laaang tid :).

Endret av dravisher
Skrevet

Noen som har spilt både dette og Master of Orion 2? Master of Orion 2 er på min top 10 beste spill liste. Er GC2 like bra? ser for meg at disse er like på mange punkter.

Skrevet

Jeg er ihvertfall en gammel MoO 2 fan, og jeg er kjempeglad i GalCiv2 også. Alt de egentlig mangler er en planet som hete Orion, så kunne spillet hete Master of Orion 3. Og i motsetning til det skikkelige MoO3, så er dette absolutt en verdig etterfølger.

Skrevet

Både MoO2 og GalCiv2 har definitivt sine høydepunkter. Kampene i MoO2 er bedre, men i GalCiv2 kan du bokstavelig talt bygge dine egne romskip i en svært kraftig og enkel editor i spillt. (var den med i demoen?) Disse romskipene kan lagres og benyttes av andre spillere, for eksempel AIen. Har ikke prøvd akkurat den biten selv, men det betyr kort sagt at du kan lage en helt egen rase komplett med unike romskip og la AIen spille som den. :)

Når det gjelder Orion (eller Dune i mitt tilfelle) skulle det teoretisk ikke vært vanskelig å lage en egen galakse med akkurat den planeten i neste expansion da det offisielt er siste expansion og lar deg forandre svært mye.

Litt off-topic her, men har du prøvd Sins Of A Solar Empire? Det er mye av det samme, men alt er i sanntid. Du kan finne en demo under Demoer lengre oppe på siden. Jeg er en stor fan av MoO2 og GalCiv2, men likte faktisk Sins bedre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...