Gå til innhold

Ny Intel-basert Quad-oppsett, ca. 7K-8K.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Da er det på tide med en ny PC til diverse bruksområder, dette innebærer spilling, litt bilderedigering, softwarebasert musikkskaping og internettsurfing. Altså skal dette med andre ord være en god allrounder.

 

Følgende komponenter er valgt ut til mitt system, budsjett ca. 7K-8K:

 

- Hovedkort: Asus Rampage Formula.

- Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600.

- Minne: Mushkin DDR2 4096MB Redline Extreme Performance - bestilt da de kostet 650,- og ankommet.

- Skjermkort: Club3D GeForce 8800 GT 512MB.

- CPU-kjøler: Thermalright Ultra 120 Extreme.

- System-HDD: Western Digital VelociRaptor 300GB - kommer på lager i midten av mai.

- PSU: Mist 500W - nåværende PSU som skal brukes videre.

- Kabinett: Lian-Li PC-V1010 Black (midtower) - bestilt fra FrozenCPU.com.

- DVD-leser og DVD-brenner: Samsung SH-D163A, Samsung SH-S203D.

- Vifter: Nexus 120x120mm Real Silent, 2 stk.

 

Ellers har jeg skjerm, en harddisk fra WD på 500GB, samt tastatur/mus og CD/DVD-spiller. Her kunne jeg egentlig tenkt meg to nye ROM med S-ATA-kobling for minst mulig kabelkluss. Det følger med vifter i kabinettet, noe som er fint. Grunnen til at jeg velger disse viftene, er fordi viften presser mye luft tross den lave turtallen og er Silentpcreview.com' favoritt. Les begrunnelse her.

 

Helt til slutt vil jeg gjerne høre hva dere synes om dette oppsettet, kom gjerne med bidrag og tips, eventuelt hvilke andre komponenter jeg bør se på. :)

 

---

 

Komponentene har en totalpris på 6025,- NOK fra Netshop.no. Alle varene har nå blitt bestilt.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...